Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 2 mars 2012

Diabetes

Såg i går på Plus, alltså tv programmet, de hade om diabetes och försäkringar. De var en familj som hade en liten flicka som har diabetes, hon var 1½ år gammal när hon fick diabetes, lika gammal som Rasmus. Då rös jag! Kan inte riktigt förstå eller varför jag gjorde det men hon är i dag nått år yngre än min Rasmus.

Hur som helst så fick de ingen ersättning från försäkrings bolaget. Fast de hade täcknatt en när hon låg i sin mammas mage, så som man ska göra, ändå fick de inga pengar för hon var under 2 år när hon insjukna, helt sjukt. Vi har en försäkring som täcker alla sjukhus kostnader m.m. Men inte får vi några pengar heller. Men däremot får vi ju både från kommunen och FPA (Folkpensions Anstalten eller KELA) inte är det mycket men lite iaf.

Vi har nog fått en hel del hjälp under åren har kunnat jobba/studerat på heltid, vilket har varit bra. För man vet ju hur krävande de är att ha ett barn med diabetes, man måste ibland stiga upp kl. 02.00 och kolla ett blodsocker, vi gör det nog ganska sällan eftersom vi inte tycker det är nödvändigt förutom om han är sjuk och ligger lågt i blodsockret. Sen måste vi ju tänka på att alltid ha mat med eller siripiri (sockerpastiller). Tacka vet jag siripiri!! Vad hade vi gjort utan siripiri?

Nej nu ska jag hitta på nått att göra! Vi hörs och ses!!

//Rimza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna men inget spam de raderas!