Vad är bättre? Att köpa ett befintligt hus eller köpa tomt och bygga hus? De är inget lätt jobb att bestämma hur man ska göra.
Hittat en tomt och ett hus som verkar intressant men jag måste diskutera med R!
fredag 31 augusti 2012
torsdag 30 augusti 2012
Börjar bli bebissjuk...
Joo, men de är ett tag tills vi får träffa denna ljuva bebis som växer inne i min mage. :-)
Idag har jag haft ont i ryggen så in i Norden. :-( lyfte kanske lite för mycket på jobbet, lite vila kanske hjälper... :-)
Ligger just nu på sängen och funderar på va man skulle kunna köpa redan nu? En babysiter skulle vara nice men va kan man mer köpa då? Hmm
Var och titta på hus igår. Jätte fint men litet garage tyckte gubben. :-( men vi funderar på att köpa de iaf. Fastnade för huset jätte mycke! :-)
Nej nu får ni ha de bra!
//rimza
Idag har jag haft ont i ryggen så in i Norden. :-( lyfte kanske lite för mycket på jobbet, lite vila kanske hjälper... :-)
Ligger just nu på sängen och funderar på va man skulle kunna köpa redan nu? En babysiter skulle vara nice men va kan man mer köpa då? Hmm
Var och titta på hus igår. Jätte fint men litet garage tyckte gubben. :-( men vi funderar på att köpa de iaf. Fastnade för huset jätte mycke! :-)
Nej nu får ni ha de bra!
//rimza
tisdag 28 augusti 2012
Trött, tröttare...
Så va denna arbetsdag till ända. Mår mycket bättre i dag. :-) men jag är as trött. Skulle kunna gå å lägga mig.
Men då får man väl inte sova i natt. Längtar tills i morgon, då ska vi fara och titta på hus! :-)
Ha de gött
Men då får man väl inte sova i natt. Längtar tills i morgon, då ska vi fara och titta på hus! :-)
Ha de gött
måndag 27 augusti 2012
V. 12 (11+2)
Phu... Idag var de jobbigt att vara på jobb. Men jag ska orka jobba så länge som de bara går. För blir jag sjukskriven så blir jag utan lön och de vill jag inte. :-(
Lite info om bebis: (ungefär lika stort som en lime)
Fram tills nu har barnet haft ett oproportionerligt stort huvud i relation till resten av kroppen. Äntligen börjar det ordna upp sig och barnet ser ut som ett barn! Ett mycket litet sådant. Därinne i magen kan bebisen gäspa, suga och svälja. Hår och naglar har börjat växa och händer och fötter har fått fingrar och tår.
Info om mamma
Till dig som bär på det lilla barnet är det nu helt normalt att få värk i nedre delen av revbenen. Järn, kalk och kalcium är viktigt – prata med din barnmorska om vettiga vitaminersättningar. Nu börjar illamåendet avta för de flesta! Men blodmängden ökar vilket kan resultera i att du får extra varma händer och fötter. Skönt på vintern, men otroligt varmt på sommaren. Den första stora oron börjar sakta övergå till en stor längtan.
Ha de så bra alla!
Lite info om bebis: (ungefär lika stort som en lime)
Fram tills nu har barnet haft ett oproportionerligt stort huvud i relation till resten av kroppen. Äntligen börjar det ordna upp sig och barnet ser ut som ett barn! Ett mycket litet sådant. Därinne i magen kan bebisen gäspa, suga och svälja. Hår och naglar har börjat växa och händer och fötter har fått fingrar och tår.
Info om mamma
Till dig som bär på det lilla barnet är det nu helt normalt att få värk i nedre delen av revbenen. Järn, kalk och kalcium är viktigt – prata med din barnmorska om vettiga vitaminersättningar. Nu börjar illamåendet avta för de flesta! Men blodmängden ökar vilket kan resultera i att du får extra varma händer och fötter. Skönt på vintern, men otroligt varmt på sommaren. Den första stora oron börjar sakta övergå till en stor längtan.
Ha de så bra alla!
torsdag 16 augusti 2012
I morgon
Gäller de!! Ska å prata jobb i morgon. Efter att jag har gjort andra ärenden i stan så som att tanka bilen m.m. Sista "semester" dagen är väl på måndag. Tror jag iaf. Ska höra med chefen om jag kan börja på tisdag. Eftersom jag inte har någon barnvakt till Rasmus :-( men de brukar ju fixa sig.
Va ha annars hänt denna sommar då? Nå inget i egentligen.
Ha de skönt!!
//ramona
Va ha annars hänt denna sommar då? Nå inget i egentligen.
Ha de skönt!!
//ramona
Underbara tider!!
Nu väntar ett nytt äventyr. Vi ska bli föräldrar igen i mars. :-) ska bli så kul med en liten bebis. :-) Rasmus har ju blivit stor nu så de känns ok att skaffa en liten nu.
Fick inte ordinarie jobbet som kag sökte men fick ett vik som köksbitrede men de är ok. :-) de är också på Vikingaåsen.
Dessutom så funderar vi på att köpa hus! Så vi har ganska mycket på G! :-)
Men ni får ha de bra!
// rimza
Fick inte ordinarie jobbet som kag sökte men fick ett vik som köksbitrede men de är ok. :-) de är också på Vikingaåsen.
Dessutom så funderar vi på att köpa hus! Så vi har ganska mycket på G! :-)
Men ni får ha de bra!
// rimza
tisdag 10 juli 2012
Passar på att blogga lite
Ligger vid nabben men vädret är inte de bästa precis. :/ kunde ju vara sol. Men nu är de mulet och små kallt. Nå väl, barnen verkar ha kul iaf. Rasmus är på simskolan just nu.
Va ha annars hänt i mitt liv då? Nå jag blev faster här i början på juni. Då föddes Uffes och Vonnes andra knod. :-)
Jag jobbar just nu på sveagården men jag hoppas att jag får jobb på skolan. :-) saknar de gänget faktiskt.
Borde försök mig på att cykla till grönbacka nån dag nu i juli.
Jaa, jag vet inte mer va jag ska skriva om så jag slutar nu. :-) ha de gött
//rimza
Va ha annars hänt i mitt liv då? Nå jag blev faster här i början på juni. Då föddes Uffes och Vonnes andra knod. :-)
Jag jobbar just nu på sveagården men jag hoppas att jag får jobb på skolan. :-) saknar de gänget faktiskt.
Borde försök mig på att cykla till grönbacka nån dag nu i juli.
Jaa, jag vet inte mer va jag ska skriva om så jag slutar nu. :-) ha de gött
//rimza
lördag 16 juni 2012
Eckerö linjen
Hå hå vilken dag i går! Haft jäkligt kul med Vikingaåsens och södersundas köks gäng på eckerö linjen. :-D hoppas verkligen att jag får fortsätta där i höst. Måste bara få göra de. Har försökt nu säga de till så många som vet kan styra valet av en ordinarie tjänst. :-) har ju varit som en ordinarie där under hela hösten och våren. Inga många månader utan lön. :)
Nu ska jag ta de lugnt en stund, får se om de blir stugan i dag eller nä.
Puss och hej!!
//rimza
Nu ska jag ta de lugnt en stund, får se om de blir stugan i dag eller nä.
Puss och hej!!
//rimza
torsdag 7 juni 2012
Sista dan...
Jaha ja nu har jag jobbat sista dan på skolan! Jag kommer sakna alla där! Oj va jag har skrattat och njutit av att gå på jobb. Kommer kännas konstig på måndag när man far mot lemland. Men jag tror och hoppas att jag får fortsätta i höst. Men de kan hända mycke innan dess. :) sommaren kommer gå fort!
Nu ska jag kolla på film med Rasmus som är sjuk. Lagom till avslutningen i morgon. :(
Ha de bra!!
//rimza
Nu ska jag kolla på film med Rasmus som är sjuk. Lagom till avslutningen i morgon. :(
Ha de bra!!
//rimza
måndag 4 juni 2012
vilken dag...
Ja säger nå de! Vilken dag! Allt har väl i och för sig flytigt på i dag! Vi har varit två man kort på jobbet nästan hela dan. Men det har som sagt gått bra iaf. Varit skönt och så. Chefen och en annan har varit borta.
Så var det sista veckan på skolan då. Nästa vecka (redan) börjar jag på Sveagården! Vart har denna termin tagit vägen??? Kan någon stanna tiden??? Jag kommer sakna alla i sommar! :( Jag hoppas att jag får fortsätta i höst igen, ska söka dit sen bara tjänsten kommer ut. Jag trivs faktiskt riktigt bra att jobba där i köket! Så håll tummarna att jag får tjänsten sen när den kommer ut! Jag vill jobba mån-fre!!
//Rimza
Så var det sista veckan på skolan då. Nästa vecka (redan) börjar jag på Sveagården! Vart har denna termin tagit vägen??? Kan någon stanna tiden??? Jag kommer sakna alla i sommar! :( Jag hoppas att jag får fortsätta i höst igen, ska söka dit sen bara tjänsten kommer ut. Jag trivs faktiskt riktigt bra att jobba där i köket! Så håll tummarna att jag får tjänsten sen när den kommer ut! Jag vill jobba mån-fre!!
//Rimza
fredag 25 maj 2012
Sommar planer
Jaha ja! Snart var det sommar och varmt, värmen har kommit redan vilket är jätte skönt. Jag gillar våren och sommaren. :-)
Så vad ska jag göra i sommar då? Nå, jag ska jobba på Sveagården från den 11 juni-6 augusti. Jag trivs så bra där också. Alla jobb har nog sin charm skulle jag tro. Jag är rätt så enkel att jobba med. Jag vill nog att alla ska vara glada och trivas, gillar inte det där skitsnacket, de ger bara mer irritation mer än va det löser problem.
Vad ska vi göra mer i sommar då, nå vi ska väl försöka vara på stugan så mycket som möjligt. De börjar bli riktigt fint där nu. :-) Sen ska väl Rasmus vara på simskola i juli. Vilket han ser framemot. Sen hoppas jag att vi hinner resa lite också. Men det återstår och se om man hinner. Sommaren brukar gå så fort!
Nu kommer jag inte på mer! Så ha de bra alla!!!
//Rimza
Så vad ska jag göra i sommar då? Nå, jag ska jobba på Sveagården från den 11 juni-6 augusti. Jag trivs så bra där också. Alla jobb har nog sin charm skulle jag tro. Jag är rätt så enkel att jobba med. Jag vill nog att alla ska vara glada och trivas, gillar inte det där skitsnacket, de ger bara mer irritation mer än va det löser problem.
Vad ska vi göra mer i sommar då, nå vi ska väl försöka vara på stugan så mycket som möjligt. De börjar bli riktigt fint där nu. :-) Sen ska väl Rasmus vara på simskola i juli. Vilket han ser framemot. Sen hoppas jag att vi hinner resa lite också. Men det återstår och se om man hinner. Sommaren brukar gå så fort!
Nu kommer jag inte på mer! Så ha de bra alla!!!
//Rimza
söndag 20 maj 2012
Stugliv!
Vi har haft stugliv hela helgen vilket har varit skönt på alla sätt och vis. Tänkte sätta ut lite bilder. :)
torsdag 17 maj 2012
När ska man få buzza igen då?
Andra gången man blir utan att buzza. Jag vill ju buzza men jag bestämmer väl inte över de. :(
Nåväl, de kommer väl fler tillfällen för att buzza. Nu fick jag "nobben" för att buzza en yoghurt sort. Men men
I dag är de ju kristihimmelsfärd. vi ska nog inget göra förutom att vi ska få lite kaffe gäster sen ska vi väl ut till mamma å pappa på middag. :)
Nej nu vet jag inget mera. Ha en fin torsdag i dag!
//rimza
Nåväl, de kommer väl fler tillfällen för att buzza. Nu fick jag "nobben" för att buzza en yoghurt sort. Men men
I dag är de ju kristihimmelsfärd. vi ska nog inget göra förutom att vi ska få lite kaffe gäster sen ska vi väl ut till mamma å pappa på middag. :)
Nej nu vet jag inget mera. Ha en fin torsdag i dag!
//rimza
söndag 13 maj 2012
Morsdag
I dag har det varit morsdag här i finland. Fick två packet av Rasmus. Vi var och köpte en fin blomma till min mamma (som rasmus valde) och en fin blomma till Ronnys mamma, de uppskattade blommorna!
Vi har dessutom varit ut och ätit på äventyrsgolfen i dag med Ronnys mamma och storebror. Det var trevligt.
Sen har det inte hänt så mycket på våran front. Rasmus har lite högt bs men det borde fixa sig under natten. Får väl gå upp där vid 2.00 och kolla hur han har det med blodsockret då!
Nej nu är det sängen som gäller! Go natt!
//Rimza
Vi har dessutom varit ut och ätit på äventyrsgolfen i dag med Ronnys mamma och storebror. Det var trevligt.
Sen har det inte hänt så mycket på våran front. Rasmus har lite högt bs men det borde fixa sig under natten. Får väl gå upp där vid 2.00 och kolla hur han har det med blodsockret då!
Nej nu är det sängen som gäller! Go natt!
//Rimza
måndag 7 maj 2012
Måndag 7/5-12
I dag har solen skinit, fast jag inte har varit på humör alls! Lite bättre blev det ju när jag kom på jobb. Men att ta sig på jobb var värre, ville inte alls på jobb, har fått en svacka men det går över. Har min underbara gubbe. :) Älskar han över allt på denna jord!
Var och tittade på folkrace på lördagen. Var riktigt kul förutom att det var KALT!!
Sen var vi till saltvik på kaffe på söndagen och efter det bjöd mamma på mat.
Nästa helg är det morsdag! :)
Nej nu ska jag göra nått!
Ha de
//Rimza
Var och tittade på folkrace på lördagen. Var riktigt kul förutom att det var KALT!!
Sen var vi till saltvik på kaffe på söndagen och efter det bjöd mamma på mat.
Nästa helg är det morsdag! :)
Nej nu ska jag göra nått!
Ha de
//Rimza
tisdag 1 maj 2012
1 maj!
Jaha ja... Första maj i dag då. :) snart har vi sommar och varmt kan man ju hoppas på.
Hade as trevlig kväll i går. Var i hammarland och elda med en massa folk! :) alltid lika trevligt. Skratta fick man göra så man fick ont i magen. Håhå...
Dessutom så tyckte min ny in köpta blomma (som jag fick veta att heter väktaren i tornet) att det var dags att blomma. :) överlycklig brukar inte lyckas med att få blommor att blomma.
Nej nu ska jag sluta. Skriver mer senare! Ha en fortsatt trevlig första maj!
//rimza
Hade as trevlig kväll i går. Var i hammarland och elda med en massa folk! :) alltid lika trevligt. Skratta fick man göra så man fick ont i magen. Håhå...
Dessutom så tyckte min ny in köpta blomma (som jag fick veta att heter väktaren i tornet) att det var dags att blomma. :) överlycklig brukar inte lyckas med att få blommor att blomma.
Nej nu ska jag sluta. Skriver mer senare! Ha en fortsatt trevlig första maj!
//rimza
fredag 27 april 2012
Checklista
Jaha ja! Snart bär det av mot lemström och i morgon till Sverige, tycker nog att det ska bli skönt när man har fått allt på grej men det är jobbigt att packa! Vi ska ha så mycket med oss. Så jag tänkte skriva en checklista (Kanske mest för min egen skull men kan vara kul för er att läsa också)
Vi behöver med oss:
*Insulin
*Kanyler
*Blodsockermätare
*Septedin
*kläder
*"socker" eller mat
Jaa... kan ha glömt nått men det är det viktigaste!
Nej nu ska jag packa det sista! Ha de!!
//Rimza
Vi behöver med oss:
*Insulin
*Kanyler
*Blodsockermätare
*Septedin
*kläder
*"socker" eller mat
Jaa... kan ha glömt nått men det är det viktigaste!
Nej nu ska jag packa det sista! Ha de!!
//Rimza
lördag 31 mars 2012
Att få buzza vanish
Jag fick i går ett mail om att jag har chansen att få buzza vanish. Hoppas att jag får buzza det nu sen bara! Jag brukar använda vanish ibland :)
Ja va har hänt sen sist då? nå det SNÖAR på våran ö. hmm... vart tog våren vägen??
Om en vecka så kommer släkten hit till Åland. Ska bli kul men ändå inte. Vet inte varför men jag har onda aningar angående påsken i år. Brukar ibland ha det men inte en VECKA i förväg, det brukar vara samma dag men det brukar ibland vara obefogat. Så jag brukar strunta i det men nu kan jag inte "kasta" det av mig. Jag går med en konstant magont.
Ja va har hänt sen sist då? nå det SNÖAR på våran ö. hmm... vart tog våren vägen??
Om en vecka så kommer släkten hit till Åland. Ska bli kul men ändå inte. Vet inte varför men jag har onda aningar angående påsken i år. Brukar ibland ha det men inte en VECKA i förväg, det brukar vara samma dag men det brukar ibland vara obefogat. Så jag brukar strunta i det men nu kan jag inte "kasta" det av mig. Jag går med en konstant magont.
måndag 26 mars 2012
Måndag....
Tung måndag. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska göra. :/
Begravning på lördag. Min faster har gått bort, men jag vet inte om man ska gå eller bara skicka en kondoleans. Uffe har ju gjort så. Men jag vet inte. :/
Nej nu ska jag se på tv en sväng...
Ha en fin måndag iaf!
Begravning på lördag. Min faster har gått bort, men jag vet inte om man ska gå eller bara skicka en kondoleans. Uffe har ju gjort så. Men jag vet inte. :/
Nej nu ska jag se på tv en sväng...
Ha en fin måndag iaf!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







