Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 10 juli 2012

Passar på att blogga lite

Ligger vid nabben men vädret är inte de bästa precis. :/ kunde ju vara sol. Men nu är de mulet och små kallt. Nå väl, barnen verkar ha kul iaf. Rasmus är på simskolan just nu.

Va ha annars hänt i mitt liv då? Nå jag blev faster här i början på juni. Då föddes Uffes och Vonnes andra knod. :-)

Jag jobbar just nu på sveagården men jag hoppas att jag får jobb på skolan. :-) saknar de gänget faktiskt.

Borde försök mig på att cykla till grönbacka nån dag nu i juli.

Jaa, jag vet inte mer va jag ska skriva om så jag slutar nu. :-) ha de gött


//rimza

lördag 16 juni 2012

Eckerö linjen

Hå hå vilken dag i går! Haft jäkligt kul med Vikingaåsens och södersundas köks gäng på eckerö linjen. :-D hoppas verkligen att jag får fortsätta där i höst. Måste bara få göra de. Har försökt nu säga de till så många som vet kan styra valet av en ordinarie tjänst. :-) har ju varit som en ordinarie där under hela hösten och våren. Inga många månader utan lön. :)

Nu ska jag ta de lugnt en stund, får se om de blir stugan i dag eller nä.

Puss och hej!!

//rimza

torsdag 7 juni 2012

Sista dan...

Jaha ja nu har jag jobbat sista dan på skolan! Jag kommer sakna alla där! Oj va jag har skrattat och njutit av att gå på jobb. Kommer kännas konstig på måndag när man far mot lemland. Men jag tror och hoppas att jag får fortsätta i höst. Men de kan hända mycke innan dess. :) sommaren kommer gå fort!

Nu ska jag kolla på film med Rasmus som är sjuk. Lagom till avslutningen i morgon. :(

Ha de bra!!

//rimza

måndag 4 juni 2012

vilken dag...

Ja säger nå de! Vilken dag! Allt har väl i och för sig flytigt på i dag! Vi har varit två man kort på jobbet nästan hela dan. Men det har som sagt gått bra iaf. Varit skönt och så. Chefen och en annan har varit borta.

Så var det sista veckan på skolan då. Nästa vecka (redan) börjar jag på Sveagården! Vart har denna termin tagit vägen??? Kan någon stanna tiden??? Jag kommer sakna alla i sommar! :( Jag hoppas att jag får fortsätta i höst igen, ska söka dit sen bara tjänsten kommer ut. Jag trivs faktiskt riktigt bra att jobba där i köket! Så håll tummarna att jag får tjänsten sen när den kommer ut! Jag vill jobba mån-fre!!

//Rimza

fredag 25 maj 2012

Sommar planer

Jaha ja! Snart var det sommar och varmt, värmen har kommit redan vilket är jätte skönt. Jag gillar våren och sommaren. :-)

Så vad ska jag göra i sommar då? Nå, jag ska jobba på Sveagården från den 11 juni-6 augusti. Jag trivs så bra där också. Alla jobb har nog sin charm skulle jag tro. Jag är rätt så enkel att jobba med. Jag vill nog att alla ska vara glada och trivas, gillar inte det där skitsnacket, de ger bara mer irritation mer än va det löser problem.

Vad ska vi göra mer i sommar då, nå vi ska väl försöka vara på stugan så mycket som möjligt. De börjar bli riktigt fint där nu. :-) Sen ska väl Rasmus vara på simskola i juli. Vilket han ser framemot. Sen hoppas jag att vi hinner resa lite också. Men det återstår och se om man hinner. Sommaren brukar gå så fort!

Nu kommer jag inte på mer! Så ha de bra alla!!!

//Rimza

söndag 20 maj 2012

Stugliv!

Vi har haft stugliv hela helgen vilket har varit skönt på alla sätt och vis. Tänkte sätta ut lite bilder. :)









torsdag 17 maj 2012

När ska man få buzza igen då?

Andra gången man blir utan att buzza. Jag vill ju buzza men jag bestämmer väl inte över de. :(

Nåväl, de kommer väl fler tillfällen för att buzza. Nu fick jag "nobben" för att buzza en yoghurt sort. Men men

I dag är de ju kristihimmelsfärd. vi ska nog inget göra förutom att vi ska få lite kaffe gäster sen ska vi väl ut till mamma å pappa på middag. :)

Nej nu vet jag inget mera. Ha en fin torsdag i dag!

//rimza

söndag 13 maj 2012

Morsdag

I dag har det varit morsdag här i finland. Fick två packet av Rasmus. Vi var och köpte en fin blomma till min mamma (som rasmus valde) och en fin blomma till Ronnys mamma, de uppskattade blommorna!

Vi har dessutom varit ut och ätit på äventyrsgolfen i dag med Ronnys mamma och storebror. Det var trevligt.

Sen har det inte hänt så mycket på våran front. Rasmus har lite högt bs men det borde fixa sig under natten. Får väl gå upp där vid 2.00 och kolla hur han har det med blodsockret då!

Nej nu är det sängen som gäller! Go natt!

//Rimza

måndag 7 maj 2012

Måndag 7/5-12

I dag har solen skinit, fast jag inte har varit på humör alls! Lite bättre blev det ju när jag kom på jobb. Men att ta sig på jobb var värre, ville inte alls på jobb, har fått en svacka men det går över. Har min underbara gubbe. :) Älskar han över allt på denna jord!

Var och tittade på folkrace på lördagen. Var riktigt kul förutom att det var KALT!!
Sen var vi till saltvik på kaffe på söndagen och efter det bjöd mamma på mat.

Nästa helg är det morsdag! :)

Nej nu ska jag göra nått!

Ha de

//Rimza

tisdag 1 maj 2012

1 maj!

Jaha ja... Första maj i dag då. :) snart har vi sommar och varmt kan man ju hoppas på.

Hade as trevlig kväll i går. Var i hammarland och elda med en massa folk! :) alltid lika trevligt. Skratta fick man göra så man fick ont i magen. Håhå...

Dessutom så tyckte min ny in köpta blomma (som jag fick veta att heter väktaren i tornet) att det var dags att blomma. :) överlycklig brukar inte lyckas med att få blommor att blomma.

Nej nu ska jag sluta. Skriver mer senare! Ha en fortsatt trevlig första maj!

//rimza

fredag 27 april 2012

Checklista

Jaha ja! Snart bär det av mot lemström och i  morgon till Sverige, tycker nog att det ska bli skönt när man har fått allt på grej men det är jobbigt att packa! Vi ska ha så mycket med oss. Så jag tänkte skriva en checklista (Kanske mest för min egen skull men kan vara kul för er att läsa också)

Vi behöver med oss:
*Insulin
*Kanyler
*Blodsockermätare
*Septedin
*kläder
*"socker" eller mat

Jaa... kan ha glömt nått men det är det viktigaste!

Nej nu ska jag packa det sista! Ha de!!

//Rimza


lördag 31 mars 2012

Att få buzza vanish

Jag fick i går ett mail om att jag har chansen att få buzza vanish. Hoppas att jag får buzza det nu sen bara! Jag brukar använda vanish ibland :)

Ja va har hänt sen sist då? nå det SNÖAR på våran ö. hmm... vart tog våren vägen??

Om en vecka så kommer släkten hit till Åland. Ska bli kul men ändå inte. Vet inte varför men jag har onda aningar angående påsken i år. Brukar ibland ha det men inte en VECKA i förväg, det brukar vara samma dag men det brukar ibland vara obefogat. Så jag brukar strunta i det men nu kan jag inte "kasta" det av mig. Jag går med en konstant magont.

måndag 26 mars 2012

Måndag....

Tung måndag. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska göra. :/

Begravning på lördag. Min faster har gått bort, men jag vet inte om man ska gå eller bara skicka en kondoleans. Uffe har ju gjort så. Men jag vet inte. :/

Nej nu ska jag se på tv en sväng...

Ha en fin måndag iaf!

torsdag 22 mars 2012

Mitt namn Ramona...


Tänkte berätta lite om mitt namn... :) Vad jag vet så fick jag mitt namn av min gummor. Som jag tyvärr inte ser så ofta.

Jag har funderat mycket på vad just Ramona betyder och hur vanligt det är. Tills i dag när jag sökte på nätet ordentligt. Ramona betyder mäktig försvarare och härstammar från Spanien. Jag har dessutom namnsdag (i Sverige dock) den 5 maj! Det är 1511 pers i Sverige som heter Ramona. :)

Jag vet om några som heter Ramona. Jag tycker om mitt namn. Det är lite ovanligt men fint. Mitt mellan namn är Helena som betyder fackla eller lysande. Helena kommer från grekiskan.

Jag är intresserad av namn och deras betydelse. :) Inte bara namn egentligen utan också platser. Jag kan ju börja fundera varför Åland heter just det Åland och vissa orter på denna kobbe... Men nu ska jag börja fixa lite här hemma! Vi skrivs!!

//Rimza

tisdag 20 mars 2012

Trött...

Gud vad jag är trött just nu. Nåväl det kommer pengar på kontot ist. :) Vi var en man kort så då får man jobba på lite mer än vanligt!! Men det gör inget.

Fick veta att min faster har gick bort i går på morgonen. Det var nästan väntat, hon har varit dålig så. RIP!!

Nej nu ska jag fara på kaffe till stan! Hej svejs så länge!

//Rimza

söndag 11 mars 2012

Attans...

Vägde mig i morse... F*n säger jag... +1,4kg... Morr... Men ja träna i 45 min i da iaf så det går säkert ner igen. Hoppas jag! Sitter i lemström just nu och tar det lugnt.
Men det är måndag i morgon så det betyder ju jobb och skola så det är bara att ta nya tag med träning och maten, dvs att man äter kanske mindre och oftare i stället än att äta mycket och ofta. Har ju varit små hungrig hela tiden men det går väl över. Får man hoppas på.

Nu ska jag umgås lite.

//rimza

fredag 2 mars 2012

Diabetes

Såg i går på Plus, alltså tv programmet, de hade om diabetes och försäkringar. De var en familj som hade en liten flicka som har diabetes, hon var 1½ år gammal när hon fick diabetes, lika gammal som Rasmus. Då rös jag! Kan inte riktigt förstå eller varför jag gjorde det men hon är i dag nått år yngre än min Rasmus.

Hur som helst så fick de ingen ersättning från försäkrings bolaget. Fast de hade täcknatt en när hon låg i sin mammas mage, så som man ska göra, ändå fick de inga pengar för hon var under 2 år när hon insjukna, helt sjukt. Vi har en försäkring som täcker alla sjukhus kostnader m.m. Men inte får vi några pengar heller. Men däremot får vi ju både från kommunen och FPA (Folkpensions Anstalten eller KELA) inte är det mycket men lite iaf.

Vi har nog fått en hel del hjälp under åren har kunnat jobba/studerat på heltid, vilket har varit bra. För man vet ju hur krävande de är att ha ett barn med diabetes, man måste ibland stiga upp kl. 02.00 och kolla ett blodsocker, vi gör det nog ganska sällan eftersom vi inte tycker det är nödvändigt förutom om han är sjuk och ligger lågt i blodsockret. Sen måste vi ju tänka på att alltid ha mat med eller siripiri (sockerpastiller). Tacka vet jag siripiri!! Vad hade vi gjort utan siripiri?

Nej nu ska jag hitta på nått att göra! Vi hörs och ses!!

//Rimza

söndag 26 februari 2012

ett tag sen...

Jaha ja. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Men nu ska jag försöka skriva lite. Vad har då hänt? Nå det blir ingen flytt just nu. Men vi hoppas att kunna flytta innan våren/sommaren. :)

Var på ett home party till Tina här i fredags. Hittade faktiskt lite att köpa. :) Det var Perfect Home Party som det handlade om. Är egentligen inte för såna partyn men ja, det var nog helt ok. Så jag funderar på om man sku vara värdinna någon gång, skulle kanske vara kul. Min mamma och min syster ville veta mer iaf så då tänkte jag ta dit min katalog så de får se vad det är. Okej det är lite dyrare saker men de är ju hemgjorda och jätte fina. Gå in på www.perfecthome.fi så får du se vad det är. :)

Nu ska jag sluta, ha det bra!!

//Rimza

måndag 13 februari 2012

Månda...

Denna dag hoppas jag att är vår tur dag! Ska fara å se på en lgh!! :) så snälla måndag, gå relativt fort fram till kl. 16!! :)

fredag 3 februari 2012

Mitt paket!!

Nu har mitt efterlängtade paket kommit. :D så jäkla nöjd. :)