Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 27 april 2012

Checklista

Jaha ja! Snart bär det av mot lemström och i  morgon till Sverige, tycker nog att det ska bli skönt när man har fått allt på grej men det är jobbigt att packa! Vi ska ha så mycket med oss. Så jag tänkte skriva en checklista (Kanske mest för min egen skull men kan vara kul för er att läsa också)

Vi behöver med oss:
*Insulin
*Kanyler
*Blodsockermätare
*Septedin
*kläder
*"socker" eller mat

Jaa... kan ha glömt nått men det är det viktigaste!

Nej nu ska jag packa det sista! Ha de!!

//Rimza


lördag 31 mars 2012

Att få buzza vanish

Jag fick i går ett mail om att jag har chansen att få buzza vanish. Hoppas att jag får buzza det nu sen bara! Jag brukar använda vanish ibland :)

Ja va har hänt sen sist då? nå det SNÖAR på våran ö. hmm... vart tog våren vägen??

Om en vecka så kommer släkten hit till Åland. Ska bli kul men ändå inte. Vet inte varför men jag har onda aningar angående påsken i år. Brukar ibland ha det men inte en VECKA i förväg, det brukar vara samma dag men det brukar ibland vara obefogat. Så jag brukar strunta i det men nu kan jag inte "kasta" det av mig. Jag går med en konstant magont.

måndag 26 mars 2012

Måndag....

Tung måndag. Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska göra. :/

Begravning på lördag. Min faster har gått bort, men jag vet inte om man ska gå eller bara skicka en kondoleans. Uffe har ju gjort så. Men jag vet inte. :/

Nej nu ska jag se på tv en sväng...

Ha en fin måndag iaf!

torsdag 22 mars 2012

Mitt namn Ramona...


Tänkte berätta lite om mitt namn... :) Vad jag vet så fick jag mitt namn av min gummor. Som jag tyvärr inte ser så ofta.

Jag har funderat mycket på vad just Ramona betyder och hur vanligt det är. Tills i dag när jag sökte på nätet ordentligt. Ramona betyder mäktig försvarare och härstammar från Spanien. Jag har dessutom namnsdag (i Sverige dock) den 5 maj! Det är 1511 pers i Sverige som heter Ramona. :)

Jag vet om några som heter Ramona. Jag tycker om mitt namn. Det är lite ovanligt men fint. Mitt mellan namn är Helena som betyder fackla eller lysande. Helena kommer från grekiskan.

Jag är intresserad av namn och deras betydelse. :) Inte bara namn egentligen utan också platser. Jag kan ju börja fundera varför Åland heter just det Åland och vissa orter på denna kobbe... Men nu ska jag börja fixa lite här hemma! Vi skrivs!!

//Rimza

tisdag 20 mars 2012

Trött...

Gud vad jag är trött just nu. Nåväl det kommer pengar på kontot ist. :) Vi var en man kort så då får man jobba på lite mer än vanligt!! Men det gör inget.

Fick veta att min faster har gick bort i går på morgonen. Det var nästan väntat, hon har varit dålig så. RIP!!

Nej nu ska jag fara på kaffe till stan! Hej svejs så länge!

//Rimza

söndag 11 mars 2012

Attans...

Vägde mig i morse... F*n säger jag... +1,4kg... Morr... Men ja träna i 45 min i da iaf så det går säkert ner igen. Hoppas jag! Sitter i lemström just nu och tar det lugnt.
Men det är måndag i morgon så det betyder ju jobb och skola så det är bara att ta nya tag med träning och maten, dvs att man äter kanske mindre och oftare i stället än att äta mycket och ofta. Har ju varit små hungrig hela tiden men det går väl över. Får man hoppas på.

Nu ska jag umgås lite.

//rimza

fredag 2 mars 2012

Diabetes

Såg i går på Plus, alltså tv programmet, de hade om diabetes och försäkringar. De var en familj som hade en liten flicka som har diabetes, hon var 1½ år gammal när hon fick diabetes, lika gammal som Rasmus. Då rös jag! Kan inte riktigt förstå eller varför jag gjorde det men hon är i dag nått år yngre än min Rasmus.

Hur som helst så fick de ingen ersättning från försäkrings bolaget. Fast de hade täcknatt en när hon låg i sin mammas mage, så som man ska göra, ändå fick de inga pengar för hon var under 2 år när hon insjukna, helt sjukt. Vi har en försäkring som täcker alla sjukhus kostnader m.m. Men inte får vi några pengar heller. Men däremot får vi ju både från kommunen och FPA (Folkpensions Anstalten eller KELA) inte är det mycket men lite iaf.

Vi har nog fått en hel del hjälp under åren har kunnat jobba/studerat på heltid, vilket har varit bra. För man vet ju hur krävande de är att ha ett barn med diabetes, man måste ibland stiga upp kl. 02.00 och kolla ett blodsocker, vi gör det nog ganska sällan eftersom vi inte tycker det är nödvändigt förutom om han är sjuk och ligger lågt i blodsockret. Sen måste vi ju tänka på att alltid ha mat med eller siripiri (sockerpastiller). Tacka vet jag siripiri!! Vad hade vi gjort utan siripiri?

Nej nu ska jag hitta på nått att göra! Vi hörs och ses!!

//Rimza

söndag 26 februari 2012

ett tag sen...

Jaha ja. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Men nu ska jag försöka skriva lite. Vad har då hänt? Nå det blir ingen flytt just nu. Men vi hoppas att kunna flytta innan våren/sommaren. :)

Var på ett home party till Tina här i fredags. Hittade faktiskt lite att köpa. :) Det var Perfect Home Party som det handlade om. Är egentligen inte för såna partyn men ja, det var nog helt ok. Så jag funderar på om man sku vara värdinna någon gång, skulle kanske vara kul. Min mamma och min syster ville veta mer iaf så då tänkte jag ta dit min katalog så de får se vad det är. Okej det är lite dyrare saker men de är ju hemgjorda och jätte fina. Gå in på www.perfecthome.fi så får du se vad det är. :)

Nu ska jag sluta, ha det bra!!

//Rimza

måndag 13 februari 2012

Månda...

Denna dag hoppas jag att är vår tur dag! Ska fara å se på en lgh!! :) så snälla måndag, gå relativt fort fram till kl. 16!! :)

fredag 3 februari 2012

Mitt paket!!

Nu har mitt efterlängtade paket kommit. :D så jäkla nöjd. :)

torsdag 26 januari 2012

skulle vilja...

Säga en hel del nu men det är väl bäst i att tiga? För man får det bara tillbaka. :/

Men en sak kan jag säga att kastar du skit på mig så kastar jag tillbaka!!

Hämnden är ljuv!!

//Rimza

onsdag 25 januari 2012

Ner...

Vågen visar -2kg!! Äntligen måst jag få säga! På tre veckor har jag då gått ner dessa ynka 2kg. Jag hade hoppas på 3. Men man kan ju inte få allt här i livet. Men jag är glad ändå. :) just nu ligger jag under täcket och är små yr. :/ Inge kul alls! Så jag tror det blir och vila en stund innan jobbet kallar 13:15!

Ha det gått!!

//rimza

måndag 23 januari 2012

Mina mål

Ni tänker nog nu att jag överdriver men jag tänkte dela mina delmål med er. Kanske man får bra feed back men det behövs inte. Jag klarar det nog själv. Jag kommer nog att uppdatera vart efter men den här veckan blir det HÅRDA tag. För på söndag när jag väger mig ska det banne mig vara -2kg man kan alltid hoppas!!

Mina mål är då:

Mål 1: 110 kg datum:
Mål 2: 105 kg datum:
Mål 3: 100 kg datum:
Mål 4: 95 kg datum:
Mål 5: 90 kg datum:
Mål 6: 85 kg datum:
Mål 7: 80 kg datum:
Mål 8: 75 kg datum:
Mål 9: 70 kg datum

Bonus mål 10: 65 kg datum

Jag blir glad när jag når mina mål. :)

Jag hoppas att den 17/06-13 (dagen jag fyller 30) väger 65-70 kg!! :)

Nå nu ska jag gå och sova!! GO NATT!!

//Rimza

Står still!


På både gott och ont... Va TUSAN ska man göra för att gå ner lite iaf?? Mina planer håller på å gå i botten.... :(

Bläää... Steg på vågen i morse. FAN man står ju still... Va?? Inget ha hänt heller. Byxor känns lika dant som förr. Nu håller jag på och funderar på om man skulle köpa påsar och äta det typ nästa mån? :/ Jag hade tänkt gå ner 5kg i mån. Kanske jag har för höga förväntningar??

Nå ja. Jag sover bättre och jag har börjat äta frukost(!) som jag inte har gjort på några år. :)

Sen är jag inte så godis sugen mer. Börjar bli bättre. Vi hade munkar på jobbet förra veckan. Jag tog nog en men jag åt bara den. Sen fick det bli bara kaffe. :)

Nå nu ska jag gå och sova så man orkar med morgondagen!

//Rimza

fredag 20 januari 2012

Fredag...

Gud vad skönt med fredag i dag!! Jobbat som bara den denna vecka så nu är man lagom slut. :) men det är en skön känsla i kroppen. :D

Nu ska jag ta det otroligt lungt!! Vi har skaffat IPTV så nu har man fler kanaler!! :D

//rimza

torsdag 19 januari 2012

Två jobb..

Jaha ja... Snart har denna vecka också flugit iväg. Å va ha man gjort?? Jobbat å jobbat... Synd bara att man måsta tacka nej till ett jobb. Men men sånt är väl livet?? Just nu har man ju två jobb fast de är på samma ställe. Så man behöver inte stressa med att förflytta sig. Men man märker att man är ovan att jobba långa (normala) dagar. Först så är man i kallskänken på Vikingaåsen sen fixar man mellan mål till humlan.

Så man kommer hem så där runt 16 varje dag. Men nog saknar jag att få vara ledig mitt i veckorna. Men man hinner nog med ändå. :) nej nu fixa nått att äta.

//Rimza

måndag 9 januari 2012

Tid...

Det är lustigt det här med hur fort man vänjer sig med nånting! Nu är det så tyst här hemma att man skulle kunna höra en knappnål falla. Rasmus är i skolan och Ronny är på jobb. Så det är bara jag hemma just nu. Man har ju haft Rasmus hemma i 2 1/2 vecka och man har vant sig att han ska va hemma men nu när skolan har börjat så är det bara jag hemma på dagarna. Så här efter jul å nyårshelgen är det ju skönt förstås att vardagen kommer. Man får ordning på rutiner och sånt.

Nej nu ska jag hitta på nått!!

//rimza

lördag 7 januari 2012

Drömmar...

Eftersom jag under senaste natt drömt om att jag blivit jagad av puma och leopard och blev biten så tänkte jag att jag måste ju kolla upp det vad fet betyder. Så här kommer lite drömtydan. Jag gillar ju sånt!

Djur: Om du drömmer att du blir attackerad av vilda djur och lyckas skrämma bort dem, betyder det att du kommer att skaffa dig vänner, som hjälper dig att komma upp i världen. Om du blir biten av ett djur måste du se upp med en falsk vän. Att höra djur varslar om en ekonomisk vinst.
Källa: http://hem.passagen.se/medi/dream.htm

Hoppas jag slipper hemska drömmar i natt!!

Go natt!!

//rimza

torsdag 5 januari 2012

Mitt tråkiga liv! Och jag gillar det!

Nu har jag gett mig 17 på att jag ska gå ner till 70 kg tills jag fyller 30. Har 1½ år på mig. Så jag tror inte att jag tar så mycket skada.

Varför sådan rubrik är att alla verkar så "arga" på sina liv, jag tycker om mitt liv på sidan om. Jag har inget behov att ha en massa vänner just nu. Jag har mina få som jag kan ringa när jag vill typ. :) Ni är guldvärda!!

Men sen har man några vänner som kan ringa närsomhelst om de har ett problem. Vilket inte stör mig men jag undrar varför just jag?? Vad har jag som gör att de kan ringa/messa mig? Inget ont menat nu!! Utan jag undrar helt allmänt för det har varit så sen jag gick i skolan, kankse jag lyssnar mer än andra, kankse jag kommer med kloka råd?? Lite feedback skulle vara kul. För det är ju några som har sagt att jag borde bli psykolog, ha ha... neee det har jag inte NERVER till!! Men de har väl bra betallt väl. :)

Nå ja... :) Jag tycker man ska vara nöjd med det liv man har valt!!

Sen har jag grävt ner min stridsyxa, för det hjälper inte alls att va stridslysten, fast jag vill ibland klösa och riva! En liten bitch kan man ju va. Men sån är jag, har du problem med det så fine, inte stör det mig, men kom och säg att nu är du elak. För jag tänker inte på att jag kan vara elak!! Oftas så märker jag att jag är det.

Nej nu ska jag återgå till min städning, ha en fin torsdag!

//Rimza

torsdag 29 december 2011

hatar...

Hatar att inte ha två bilar. Hatar att inte ha pengar. Hatar när folk tror en massa... :/

Nu snart får jag i nerverna på allt å alla!! *suck* men men...

PMS besvär va e d? Ni kan ju få leva som mig om ni tror att mitt liv är så jäkla lätt att leva. Nej nu måst jag kolla ett blodsocker på min underbara son! :)

Ha de!!

//Rimza