Jaha ja. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Men nu ska jag försöka skriva lite. Vad har då hänt? Nå det blir ingen flytt just nu. Men vi hoppas att kunna flytta innan våren/sommaren. :)
Var på ett home party till Tina här i fredags. Hittade faktiskt lite att köpa. :) Det var Perfect Home Party som det handlade om. Är egentligen inte för såna partyn men ja, det var nog helt ok. Så jag funderar på om man sku vara värdinna någon gång, skulle kanske vara kul. Min mamma och min syster ville veta mer iaf så då tänkte jag ta dit min katalog så de får se vad det är. Okej det är lite dyrare saker men de är ju hemgjorda och jätte fina. Gå in på www.perfecthome.fi så får du se vad det är. :)
Nu ska jag sluta, ha det bra!!
//Rimza
söndag 26 februari 2012
måndag 13 februari 2012
Månda...
Denna dag hoppas jag att är vår tur dag! Ska fara å se på en lgh!! :) så snälla måndag, gå relativt fort fram till kl. 16!! :)
fredag 3 februari 2012
torsdag 26 januari 2012
skulle vilja...
Säga en hel del nu men det är väl bäst i att tiga? För man får det bara tillbaka. :/
Men en sak kan jag säga att kastar du skit på mig så kastar jag tillbaka!!
Hämnden är ljuv!!
//Rimza
Men en sak kan jag säga att kastar du skit på mig så kastar jag tillbaka!!
Hämnden är ljuv!!
//Rimza
onsdag 25 januari 2012
Ner...
Vågen visar -2kg!! Äntligen måst jag få säga! På tre veckor har jag då gått ner dessa ynka 2kg. Jag hade hoppas på 3. Men man kan ju inte få allt här i livet. Men jag är glad ändå. :) just nu ligger jag under täcket och är små yr. :/ Inge kul alls! Så jag tror det blir och vila en stund innan jobbet kallar 13:15!
Ha det gått!!
//rimza
Ha det gått!!
//rimza
måndag 23 januari 2012
Mina mål
Ni tänker nog nu att jag överdriver men jag tänkte dela mina delmål med er. Kanske man får bra feed back men det behövs inte. Jag klarar det nog själv. Jag kommer nog att uppdatera vart efter men den här veckan blir det HÅRDA tag. För på söndag när jag väger mig ska det banne mig vara -2kg man kan alltid hoppas!!
Mina mål är då:
Mål 1: 110 kg datum:
Mål 2: 105 kg datum:
Mål 3: 100 kg datum:
Mål 4: 95 kg datum:
Mål 5: 90 kg datum:
Mål 6: 85 kg datum:
Mål 7: 80 kg datum:
Mål 8: 75 kg datum:
Mål 9: 70 kg datum
Bonus mål 10: 65 kg datum
Jag blir glad när jag når mina mål. :)
Jag hoppas att den 17/06-13 (dagen jag fyller 30) väger 65-70 kg!! :)
Nå nu ska jag gå och sova!! GO NATT!!
//Rimza
Mina mål är då:
Mål 1: 110 kg datum:
Mål 2: 105 kg datum:
Mål 3: 100 kg datum:
Mål 4: 95 kg datum:
Mål 5: 90 kg datum:
Mål 6: 85 kg datum:
Mål 7: 80 kg datum:
Mål 8: 75 kg datum:
Mål 9: 70 kg datum
Bonus mål 10: 65 kg datum
Jag blir glad när jag når mina mål. :)
Jag hoppas att den 17/06-13 (dagen jag fyller 30) väger 65-70 kg!! :)
Nå nu ska jag gå och sova!! GO NATT!!
//Rimza
Står still!

På både gott och ont... Va TUSAN ska man göra för att gå ner lite iaf?? Mina planer håller på å gå i botten.... :(
Bläää... Steg på vågen i morse. FAN man står ju still... Va?? Inget ha hänt heller. Byxor känns lika dant som förr. Nu håller jag på och funderar på om man skulle köpa påsar och äta det typ nästa mån? :/ Jag hade tänkt gå ner 5kg i mån. Kanske jag har för höga förväntningar??
Nå ja. Jag sover bättre och jag har börjat äta frukost(!) som jag inte har gjort på några år. :)
Sen är jag inte så godis sugen mer. Börjar bli bättre. Vi hade munkar på jobbet förra veckan. Jag tog nog en men jag åt bara den. Sen fick det bli bara kaffe. :)
Nå nu ska jag gå och sova så man orkar med morgondagen!
//Rimza
fredag 20 januari 2012
Fredag...
Gud vad skönt med fredag i dag!! Jobbat som bara den denna vecka så nu är man lagom slut. :) men det är en skön känsla i kroppen. :D
Nu ska jag ta det otroligt lungt!! Vi har skaffat IPTV så nu har man fler kanaler!! :D
//rimza
Nu ska jag ta det otroligt lungt!! Vi har skaffat IPTV så nu har man fler kanaler!! :D
//rimza
torsdag 19 januari 2012
Två jobb..
Jaha ja... Snart har denna vecka också flugit iväg. Å va ha man gjort?? Jobbat å jobbat... Synd bara att man måsta tacka nej till ett jobb. Men men sånt är väl livet?? Just nu har man ju två jobb fast de är på samma ställe. Så man behöver inte stressa med att förflytta sig. Men man märker att man är ovan att jobba långa (normala) dagar. Först så är man i kallskänken på Vikingaåsen sen fixar man mellan mål till humlan.
Så man kommer hem så där runt 16 varje dag. Men nog saknar jag att få vara ledig mitt i veckorna. Men man hinner nog med ändå. :) nej nu fixa nått att äta.
//Rimza
Så man kommer hem så där runt 16 varje dag. Men nog saknar jag att få vara ledig mitt i veckorna. Men man hinner nog med ändå. :) nej nu fixa nått att äta.
//Rimza
måndag 9 januari 2012
Tid...
Det är lustigt det här med hur fort man vänjer sig med nånting! Nu är det så tyst här hemma att man skulle kunna höra en knappnål falla. Rasmus är i skolan och Ronny är på jobb. Så det är bara jag hemma just nu. Man har ju haft Rasmus hemma i 2 1/2 vecka och man har vant sig att han ska va hemma men nu när skolan har börjat så är det bara jag hemma på dagarna. Så här efter jul å nyårshelgen är det ju skönt förstås att vardagen kommer. Man får ordning på rutiner och sånt.
Nej nu ska jag hitta på nått!!
//rimza
Nej nu ska jag hitta på nått!!
//rimza
lördag 7 januari 2012
Drömmar...
Eftersom jag under senaste natt drömt om att jag blivit jagad av puma och leopard och blev biten så tänkte jag att jag måste ju kolla upp det vad fet betyder. Så här kommer lite drömtydan. Jag gillar ju sånt!
Djur: Om du drömmer att du blir attackerad av vilda djur och lyckas skrämma bort dem, betyder det att du kommer att skaffa dig vänner, som hjälper dig att komma upp i världen. Om du blir biten av ett djur måste du se upp med en falsk vän. Att höra djur varslar om en ekonomisk vinst.
Källa: http://hem.passagen.se/medi/dream.htm
Hoppas jag slipper hemska drömmar i natt!!
Go natt!!
//rimza
Djur: Om du drömmer att du blir attackerad av vilda djur och lyckas skrämma bort dem, betyder det att du kommer att skaffa dig vänner, som hjälper dig att komma upp i världen. Om du blir biten av ett djur måste du se upp med en falsk vän. Att höra djur varslar om en ekonomisk vinst.
Källa: http://hem.passagen.se/medi/dream.htm
Hoppas jag slipper hemska drömmar i natt!!
Go natt!!
//rimza
torsdag 5 januari 2012
Mitt tråkiga liv! Och jag gillar det!
Nu har jag gett mig 17 på att jag ska gå ner till 70 kg tills jag fyller 30. Har 1½ år på mig. Så jag tror inte att jag tar så mycket skada.
Varför sådan rubrik är att alla verkar så "arga" på sina liv, jag tycker om mitt liv på sidan om. Jag har inget behov att ha en massa vänner just nu. Jag har mina få som jag kan ringa när jag vill typ. :) Ni är guldvärda!!
Men sen har man några vänner som kan ringa närsomhelst om de har ett problem. Vilket inte stör mig men jag undrar varför just jag?? Vad har jag som gör att de kan ringa/messa mig? Inget ont menat nu!! Utan jag undrar helt allmänt för det har varit så sen jag gick i skolan, kankse jag lyssnar mer än andra, kankse jag kommer med kloka råd?? Lite feedback skulle vara kul. För det är ju några som har sagt att jag borde bli psykolog, ha ha... neee det har jag inte NERVER till!! Men de har väl bra betallt väl. :)
Nå ja... :) Jag tycker man ska vara nöjd med det liv man har valt!!
Sen har jag grävt ner min stridsyxa, för det hjälper inte alls att va stridslysten, fast jag vill ibland klösa och riva! En liten bitch kan man ju va. Men sån är jag, har du problem med det så fine, inte stör det mig, men kom och säg att nu är du elak. För jag tänker inte på att jag kan vara elak!! Oftas så märker jag att jag är det.
Nej nu ska jag återgå till min städning, ha en fin torsdag!
//Rimza
Varför sådan rubrik är att alla verkar så "arga" på sina liv, jag tycker om mitt liv på sidan om. Jag har inget behov att ha en massa vänner just nu. Jag har mina få som jag kan ringa när jag vill typ. :) Ni är guldvärda!!
Men sen har man några vänner som kan ringa närsomhelst om de har ett problem. Vilket inte stör mig men jag undrar varför just jag?? Vad har jag som gör att de kan ringa/messa mig? Inget ont menat nu!! Utan jag undrar helt allmänt för det har varit så sen jag gick i skolan, kankse jag lyssnar mer än andra, kankse jag kommer med kloka råd?? Lite feedback skulle vara kul. För det är ju några som har sagt att jag borde bli psykolog, ha ha... neee det har jag inte NERVER till!! Men de har väl bra betallt väl. :)
Nå ja... :) Jag tycker man ska vara nöjd med det liv man har valt!!
Sen har jag grävt ner min stridsyxa, för det hjälper inte alls att va stridslysten, fast jag vill ibland klösa och riva! En liten bitch kan man ju va. Men sån är jag, har du problem med det så fine, inte stör det mig, men kom och säg att nu är du elak. För jag tänker inte på att jag kan vara elak!! Oftas så märker jag att jag är det.
Nej nu ska jag återgå till min städning, ha en fin torsdag!
//Rimza
torsdag 29 december 2011
hatar...
Hatar att inte ha två bilar. Hatar att inte ha pengar. Hatar när folk tror en massa... :/
Nu snart får jag i nerverna på allt å alla!! *suck* men men...
PMS besvär va e d? Ni kan ju få leva som mig om ni tror att mitt liv är så jäkla lätt att leva. Nej nu måst jag kolla ett blodsocker på min underbara son! :)
Ha de!!
//Rimza
Nu snart får jag i nerverna på allt å alla!! *suck* men men...
PMS besvär va e d? Ni kan ju få leva som mig om ni tror att mitt liv är så jäkla lätt att leva. Nej nu måst jag kolla ett blodsocker på min underbara son! :)
Ha de!!
//Rimza
torsdag 22 december 2011
Snart snart!!
Att man kan längta så in märgen på att få far och titta på en lgh. Jo vi ska ev flytta snart... :) Blir det så ska vi ha värsta festen här. Jo du!! Ha ha... :D
Funderar på om man ska sluta blogga här, har tröttnat på sidan lite. Funderar på om man sku börja blogga på bloggen.fi.
Jag meddelar i så fall om det blir så.. eller någon annan bloggsait! :)
Ha en bra dag!
//Rimza
Funderar på om man ska sluta blogga här, har tröttnat på sidan lite. Funderar på om man sku börja blogga på bloggen.fi.
Jag meddelar i så fall om det blir så.. eller någon annan bloggsait! :)
Ha en bra dag!
//Rimza
lördag 17 december 2011
6 år sen...
Snart har vi mitt livs jobbigaste dag här. När alla minnen kommer och man tänker en massa på d!! *suck* Ska int ta upp de just nu.. Men datumet jag talar om är den 21 december, dagen då min underbara son fick diabetes, minnena kommer och jag får obehag, skit jobbigt men jag kan hantera det.
Nu ska jag fortsätta städa lite innan det är dax att fixa sig för 30 års fest!!
Ha en fin lörda!!
//Rimza
Nu ska jag fortsätta städa lite innan det är dax att fixa sig för 30 års fest!!
Ha en fin lörda!!
//Rimza
måndag 12 december 2011
Måndag
Jaha ja! Måndag i dag då.
Var till Sverige i lördags. Var nog jäkligt nice att va borta över dan men guu va skönt det var att komma hem. Vi var till Ikea, Jula, Rusta, Lek it. Ja, överallt. En liten kul grej, VÄRDEN är liten, för när vi var till Barkarby så va vi till Bauhaus och skulle handla en liten blomma till pappas tant som vi var till senare på dan. Men på Bauhaus så träffa vi på mammas och pappas granne. *hoppsan* Tyckte det var lite konstigt att träffa grannarna i Stockholm. :)
Jag handlade massa grejer hem. På IKEA så handlade jag bla. gardiner till sovrummena, och stolsdynor till köket.
Tja det var lite om lördagen det.
Va händer i dag då? Nå inte så mycket. Ska till sjukhuset om en timme ca. Har fått en knepig bula/svullnad på benet. Som gör ont och svider. Så jag hoppas att det inte är någe farligt, eftersom det är rött och varmt. Så det kan vara inflammation.
Nå ska se vad sjuksköterskan säger. :)
Ha det bra!
//Rimza
Var till Sverige i lördags. Var nog jäkligt nice att va borta över dan men guu va skönt det var att komma hem. Vi var till Ikea, Jula, Rusta, Lek it. Ja, överallt. En liten kul grej, VÄRDEN är liten, för när vi var till Barkarby så va vi till Bauhaus och skulle handla en liten blomma till pappas tant som vi var till senare på dan. Men på Bauhaus så träffa vi på mammas och pappas granne. *hoppsan* Tyckte det var lite konstigt att träffa grannarna i Stockholm. :)
Jag handlade massa grejer hem. På IKEA så handlade jag bla. gardiner till sovrummena, och stolsdynor till köket.
Tja det var lite om lördagen det.
Va händer i dag då? Nå inte så mycket. Ska till sjukhuset om en timme ca. Har fått en knepig bula/svullnad på benet. Som gör ont och svider. Så jag hoppas att det inte är någe farligt, eftersom det är rött och varmt. Så det kan vara inflammation.
Nå ska se vad sjuksköterskan säger. :)
Ha det bra!
//Rimza
tisdag 6 december 2011
Finlands Självsändighets dag
Dagen till ära så kom årets första SNÖ!! Va fiint! :) Inte så mycket men ändå lite.
Va händer annars i da då? Marknad inne i stan. Träffa lite folk. Annars vet jag inte vad som händer. Ronny är ju ledig i dag. Eftersom det är en röd dag här i Finland. :)
Nej nu ska jag sluta!
Ha en fin Tisdag, kanske kommer det nått inlägg med historiska inslag under dagen. :)
//Rimza
tisdag 29 november 2011
Min nya mobil
Var å skaffa en ny IPhone i går :) blev en 4S! Mycket bättre än min gamla mobil! Den har klara fina färger. Den är inte så tung eller känns plastig. Utan den är jäklig fin! :) när gubben fick se den ville han ha en likadan! Så nu har vi var sin, fast olika färger! :) vilket är bra så vet man vems som är vems! Nu ska jag leka lite till med den! Ha det gött!
//rimza
//rimza
fredag 25 november 2011
Städar!!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




