måndag 31 oktober 2011
Eleven.se
Tack syster!! :) Nu har jag skickat efter smink för nästan 50€, ups... Så nu väntar jag på spänning på paketet. :) happy
fredag 28 oktober 2011
"Tre hängda munkar"
ojoj, vilken sjuk vecka det har varit. Men guu va skoj! I tisdags så va jag på jobb som va planerad, sen skulle jag va ledig tills i da. Men nehe du! Jag hamna å jobba i onsdags med. Ett fint mess kl 07.15 typ. D va bara att hopp i kläderna, sen va d bara att jobba jobba!! :)
Dessutom så har Vikingaåsens matsal fått ett namn. Hör och häpna "Tre hängda munkar"! Måste tillägga att det är barnen som har röstat likt ett riktigt val! :) jätte bra av skolan!
Nej nu ska jag hitta på nått kul med mina boys!! :)
ha d!!
//Rimza
Dessutom så har Vikingaåsens matsal fått ett namn. Hör och häpna "Tre hängda munkar"! Måste tillägga att det är barnen som har röstat likt ett riktigt val! :) jätte bra av skolan!
Nej nu ska jag hitta på nått kul med mina boys!! :)
ha d!!
//Rimza
måndag 24 oktober 2011
jeeeii!!
Nalkas jobb i morgon igen! sjukt skönt!
Snart är det November. Å me November så kommer det lite fester! å alla på samma DAG! (!) *ups* ha ha... så den 12/11 blir det tre fester på en samma gång. Ska bli kul. :) Rasmus e då hos mormor å morfar! Jo dom vet att vi ska flänga runt den dan! Vi tänkt väl börja på park kl 15.00. Sen kl 16.00 så drar vi på 50 jubileums fest i Mariepark sen på kvällen där vid 19.00 så drar vi till Gottby på Folkrace fest! ujuj... TUR att man ska vara nyckter! :) Sen vid 23 eller senare drar vi vidare till Hammarland, säkert blir det stan å utgång senare på natten.
Va ha vi gjort annars då ihelgen? nå int mycke varit hos svärmor å träffa Ronnys morbror Sune som bor annars i Sverige, riktigt kul att se han igen! :) Va till Fantasia å käka midda igår. Ronny och sune beställde Bombay (pizza) Men Ronnys va bränd så han fick en ny. Jag åt en Caprizosa (inbakad) Rasmus åt hamburgartalrik medan Mona åt schnitzel. :) Min pizza va nog god men den va lite för saltig. Men den gick nog ner.
Nu ska jag se lite på TV. Sen blir det lite hänga tvätt å sånt! :)
//Rimza
Snart är det November. Å me November så kommer det lite fester! å alla på samma DAG! (!) *ups* ha ha... så den 12/11 blir det tre fester på en samma gång. Ska bli kul. :) Rasmus e då hos mormor å morfar! Jo dom vet att vi ska flänga runt den dan! Vi tänkt väl börja på park kl 15.00. Sen kl 16.00 så drar vi på 50 jubileums fest i Mariepark sen på kvällen där vid 19.00 så drar vi till Gottby på Folkrace fest! ujuj... TUR att man ska vara nyckter! :) Sen vid 23 eller senare drar vi vidare till Hammarland, säkert blir det stan å utgång senare på natten.
Va ha vi gjort annars då ihelgen? nå int mycke varit hos svärmor å träffa Ronnys morbror Sune som bor annars i Sverige, riktigt kul att se han igen! :) Va till Fantasia å käka midda igår. Ronny och sune beställde Bombay (pizza) Men Ronnys va bränd så han fick en ny. Jag åt en Caprizosa (inbakad) Rasmus åt hamburgartalrik medan Mona åt schnitzel. :) Min pizza va nog god men den va lite för saltig. Men den gick nog ner.
Nu ska jag se lite på TV. Sen blir det lite hänga tvätt å sånt! :)
//Rimza
fredag 21 oktober 2011
21 oktober = domedagen
Jaha så va den här då domedagen! ha ha... låt mig skratta! Tror int på sånt men man kan få sig ett gott skratt när man läser om det. Får se va som händer. :)
Vi har ju "klarat av" två tidigare dagar som jorden skulle gå under. Först var det nångång 1994 sen var det den 21 maj i år (2011) och nu så pratar dom om att det är i da! ojoj... ja säger d då! Enl. Aftonbladet.se så är han ganska säker på sin sak! Ha ha... låt mig hån le!
Va ha hänt annars i da då? Nå ja ha varit på jobb mellan 10-15. Riktigt kul va d!
//rimza
Vi har ju "klarat av" två tidigare dagar som jorden skulle gå under. Först var det nångång 1994 sen var det den 21 maj i år (2011) och nu så pratar dom om att det är i da! ojoj... ja säger d då! Enl. Aftonbladet.se så är han ganska säker på sin sak! Ha ha... låt mig hån le!
Va ha hänt annars i da då? Nå ja ha varit på jobb mellan 10-15. Riktigt kul va d!
//rimza
torsdag 20 oktober 2011
Att bleka tänder...

Jag som alla andra vill ha ett bländande vitt leende, men va ska man välja? Ska man beställa på nätet, gå till nån som gör det typ tandläkaren? Skulle vilja veta lite mer om det. Har så många frågor. Är det någon som har gjort de? Hur upplevde du det isf? Köpte du och gjorde det hemma? Eller gick du till någon som gör det? vad kostade det? Som sagt MÅNGA frågor!
ne nu ska ja gå!
//Rimza
onsdag 19 oktober 2011
buzzador...

jaha ja... så va man en buzzador. :) eller ja ha varit det i snart en månad.
Men jag har tänkt länge på att blogga om det. Men har int kommit mig för förren nu!
Du undrar säkert va en buzzador är för nått. Jo det är en site på nätet som förespråkar "mun till mun" marknadsföring (www.buzzador.com). De har olika kampanjer som man kan få prova gratis. Man kan dela ut de till sina vänner och man ska rapportera det som har varit bra och så till dem. :) Bara jag får min första kampanj så ska jag dela ut till höger och vänster (skoja).
Jag är förväntansfull inför det här. Har några vänner som håller på me det och det värkar så otroligt kul. :) Så får väl se lite va som händer. :)
Nu ska jag hänga tvätt! Ha en fin dag alla! På våran lilla ö så skiner solen!
//Rimza
tisdag 18 oktober 2011
ups...
hoppsan nu har man int varit å bloggat på ett tag igen! *skäms*
men det har inr hänt så mycke här. har jobbat en hel del. Sku ha varit på jobb i da å går men rasmus va sjuk så jag kunde inte :(. I da sku ja ha jobbat på tre platser på en gång. (ja vet, populär :) ) Alla på vikingaåsens skola. Samma skola som rasmus går i. En ville ha mig i städningen å två ville ha mig i köket (en som lunch kock å en som mellanmåls kock) ha ha...
Men d funkar int så bra just nu iaf! men jag har hoppat in där tidigare i höst å ja trivs bra i köket så skulle det bli en tjänst ledig dit så sku ja söka den ganska hastigt! Nej nu ska jag gå å sova!
Ha en bra natt alla!
//Rimza
men det har inr hänt så mycke här. har jobbat en hel del. Sku ha varit på jobb i da å går men rasmus va sjuk så jag kunde inte :(. I da sku ja ha jobbat på tre platser på en gång. (ja vet, populär :) ) Alla på vikingaåsens skola. Samma skola som rasmus går i. En ville ha mig i städningen å två ville ha mig i köket (en som lunch kock å en som mellanmåls kock) ha ha...
Men d funkar int så bra just nu iaf! men jag har hoppat in där tidigare i höst å ja trivs bra i köket så skulle det bli en tjänst ledig dit så sku ja söka den ganska hastigt! Nej nu ska jag gå å sova!
Ha en bra natt alla!
//Rimza
onsdag 28 september 2011
tisdag 27 september 2011
Några bilder... :)
Tänkte ta igen lite efter några dagars uppehåll!
Dag 4 - En bild som väcker känslor

När jag tänker på krocken så vill jag bara börja gråta. :/
Dag 5 - En plats du saknar

Saknar Sommaren!
Dag 6 - Någon du litar på

Gulle... :) älskar och litar på han i vått och torrt... :)
Dag 7 - Någon du saknar

Min lille bror och hans familj!
Dag 4 - En bild som väcker känslor

När jag tänker på krocken så vill jag bara börja gråta. :/
Dag 5 - En plats du saknar
Saknar Sommaren!
Dag 6 - Någon du litar på
Gulle... :) älskar och litar på han i vått och torrt... :)
Dag 7 - Någon du saknar
Min lille bror och hans familj!
måndag 26 september 2011
Längtar.... :D
Vill ha lördag NU!! Ghhaa... Nå väl veckorna bara går.
Måndag kväll och jag ska snart gå å lägg mig. Men jag är lite uppspelt så jag kan inte sova ännu! I morgon har jag lite att göra. Ska till verkstand med Opelina! :/ så man kommer till Skepptuna. Oj, va d ska bli kul att fara ti Sverige fast det är bara över dan! :)
Men nu blir d sängen så den här veckan går fort!! :)
Ha en fin vecka!! (om jag inte skriver nått under veckan)
//Rimza
fredag 23 september 2011
torsdag 22 september 2011
Dag 2 - En dag du minns
denna dag minns jag väldigt bra. Rasmus och kusinen William. :) William bor ju inte här på Åland utan i Gammelby i Pernå (Lovisa). De brukar komma hem lite nu och då, har lite skuldkänslor dock, eftersom det är snart ett år sen vi va dit. Men vi får väl fara på Sportlovet. :)
//Rimza
//Rimza
Fyyy bubblan... :(
Den som säger att diabetes är enkelt. Tänk om snälla... Håller just nu på att få i nerverna på Rasmus diabetes. *morr*
Han har varit hög nu varje (!) dag i snart en veckas tid. Vaknar med ett helt ok värde, äter får insulin vanligt vis 1,5-2,5 men sen jä***r far det upp i höjderna ligger mellan 16-21 i blodsockret, får mera insulin får väl kanske mellan 3-5 enheter mer än va han ska ha... sen efter lunch dimper han ner (det är det som är farligt) till 2,5 eller mer. Utan förvarning. Det är skit jobbigt. Vill inget hellre än att han ska få ha ett normalt blodsocker (3,8-8,3). När ska man få vara nöjd?? Jag bara frågar. Men vår assistent är helt underbar. Så nu blir det och ringa till barn avd. och höra va ska vi göra?? Så här kan vi ju inte ha det!
Förlåt, men jag har ju bloggen som ett redskap att lista ut dessa problem. Om det inte passar så behöver ni inte läsa min blogg.
Han har varit hög nu varje (!) dag i snart en veckas tid. Vaknar med ett helt ok värde, äter får insulin vanligt vis 1,5-2,5 men sen jä***r far det upp i höjderna ligger mellan 16-21 i blodsockret, får mera insulin får väl kanske mellan 3-5 enheter mer än va han ska ha... sen efter lunch dimper han ner (det är det som är farligt) till 2,5 eller mer. Utan förvarning. Det är skit jobbigt. Vill inget hellre än att han ska få ha ett normalt blodsocker (3,8-8,3). När ska man få vara nöjd?? Jag bara frågar. Men vår assistent är helt underbar. Så nu blir det och ringa till barn avd. och höra va ska vi göra?? Så här kan vi ju inte ha det!
Förlåt, men jag har ju bloggen som ett redskap att lista ut dessa problem. Om det inte passar så behöver ni inte läsa min blogg.
onsdag 21 september 2011
idé torka...
Eftersom jag har blogg torka så tänkte jag att jag skulle börja med tema inlägg.
Ska följa detta nu i några dagar!
Bara för att jag kan
Dag 1 - Du som fotograf
Dag 2 - En dag du minns
Dag 3 - En konstig bild
Dag 4 - En bild som väcker känslor
Dag 5 - En plats du saknar
Dag 6 - Någon du litar på
Dag 7 - Någon du saknar
Dag 8 - Någon du älskar
Dag 9 - Någon som betyder mycket
Dag 10 - Någon som ger dig inspiration
Dag 11 - Någon du tycker om
Dag 12 - Någon du skulle offra livet för
Dag 13 - Något du vill ha
Dag 14 - Något som får dig att gråta
Dag 15 - Något som är viktigt för dig
Dag 16 - Dig själv nyligen
Dag 17 - Dig själv skrattande
Dag 18 - Dig själv
Dag 19 - Själv för längesen
Dag 20 - Dig själv som lyckligaste
Dag 21 - Den du senast fick sms av
Dag 22 - Den du alltid har roligt med
Dag 23 - Den du alltid kommer att älska
Ska följa detta nu i några dagar!
Bara för att jag kan
Dag 1 - Du som fotograf
Dag 2 - En dag du minns
Dag 3 - En konstig bild
Dag 4 - En bild som väcker känslor
Dag 5 - En plats du saknar
Dag 6 - Någon du litar på
Dag 7 - Någon du saknar
Dag 8 - Någon du älskar
Dag 9 - Någon som betyder mycket
Dag 10 - Någon som ger dig inspiration
Dag 11 - Någon du tycker om
Dag 12 - Någon du skulle offra livet för
Dag 13 - Något du vill ha
Dag 14 - Något som får dig att gråta
Dag 15 - Något som är viktigt för dig
Dag 16 - Dig själv nyligen
Dag 17 - Dig själv skrattande
Dag 18 - Dig själv
Dag 19 - Själv för längesen
Dag 20 - Dig själv som lyckligaste
Dag 21 - Den du senast fick sms av
Dag 22 - Den du alltid har roligt med
Dag 23 - Den du alltid kommer att älska
torsdag 15 september 2011
Hungerdagen
Rasmus fick en lapp med hem från skolan att de ska delta i hungerdagen, jag bara ryste, inga bra vibbar. Jag minns hur vi uppmärksamma hungers dagen i lågstadiet i Lemland, vi fick någe som likna gröt, men smaka blää... vi fick bara ett knäckebröd till och vatten ingen mjölk. Lärarna sa att vi måste tänka på dem som svalt i världen. Vissa kanske inte ens får majs välling eller vatten. Inte brydde man sig om det då.
I dag kan jag nog tycka att det är helt ok, att skolorna uppmärksammar det hela. I Vikingaåsen så samlar dom in pengar. Det är helt frivilligt.
I affärerna står det folk med bössor och samlar in pengar till Röda Korset. Så det är inte bara skolorna som uppmärksammar hungerdagen.
Bilden är från rödakorset. Där kan man bidrag med en slant om man vill.
Nej nu ska jag göra något vettigt än att sitta framför denna tom burk. :)
Ha det!!
//Rimza
I dag kan jag nog tycka att det är helt ok, att skolorna uppmärksammar det hela. I Vikingaåsen så samlar dom in pengar. Det är helt frivilligt.
I affärerna står det folk med bössor och samlar in pengar till Röda Korset. Så det är inte bara skolorna som uppmärksammar hungerdagen.
Bilden är från rödakorset. Där kan man bidrag med en slant om man vill.
Nej nu ska jag göra något vettigt än att sitta framför denna tom burk. :)
Ha det!!
//Rimza
torsdag 8 september 2011
vet int...
jaha ja! Snart är denna vecka till ända. :/
Var till stan i går och köpte nya skor till Rasmus. Han behövde nya, de gamla va slitna och han fick ont i fötterna av de. Så då tog jag mig i kragen och for och köpte nya skor. Han har dessutom hålfotsinlägg. För att han går så mycke på TÅ. Man säger och jag känner mig som en höns mamma. blää...
Rasmus kan ju gå på hälen också men han "vill" inte. Han har en fix idé helt enkelt. :/
Nee nu ska jag gå å göra nått vettigt borde gå till kommun men ja.. orken finns lixom int... :/
Ha en fin dag alla! Fast det är mer grått i da igen!
//Rimza
Var till stan i går och köpte nya skor till Rasmus. Han behövde nya, de gamla va slitna och han fick ont i fötterna av de. Så då tog jag mig i kragen och for och köpte nya skor. Han har dessutom hålfotsinlägg. För att han går så mycke på TÅ. Man säger och jag känner mig som en höns mamma. blää...
Rasmus kan ju gå på hälen också men han "vill" inte. Han har en fix idé helt enkelt. :/
Nee nu ska jag gå å göra nått vettigt borde gå till kommun men ja.. orken finns lixom int... :/
Ha en fin dag alla! Fast det är mer grått i da igen!
//Rimza
tisdag 30 augusti 2011
kankske turen vänder nu!
ja e så glaa!! Tack skära vän som gav mig ett nr! Ett nr till ett JOBB!! ååå :)
så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!
PUUUUSSSSS!!
//Rimza
så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!
PUUUUSSSSS!!
//Rimza
måndag 29 augusti 2011
städar....
Passar på att städa lite nu när Rasmus e i skolan! :) Men tog en paus och skriver lite här.
Tänkte berätta va som har hänt i helgen. I egentligen inget alls förutom att gulle slog personligt rekord! Han fick 19 poäng i lördagens folkrace, mycke folk var d! Många som undra va som hade hänt me bilen. ha ha... NYA däck!! :D Tack Mange. L! <3
Var och titta lite på ett hus här i jomala. Var säger jag inte. ;) Ska ta kontakt med mäklaren och se om man kan komma å se på huset. Det är bara att flytta in. jeeiii, men kostar 165000... ghaaa... banken ger garanterat inte de pengarna. :( om ja int hittar ett jobb. har sökt ett! hoppas att jag får det så man kommer från denna lgh. :/
Orka bry sig. för vi vkulle vilja ha en hund men d får vi int ha. och denna lgh e så sliten så den sku behöva lite ny färg. Taket skulle behöva bytas men inget ha hänt, ble lovad i juni så sku d bli byte men icke. morr
Nee nu ska ja gå å diska klart! ha d så hörs vi!!
många kramar!!
//Rimza
söndag 21 augusti 2011
båtar!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











