Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 27 september 2011

Några bilder... :)

Tänkte ta igen lite efter några dagars uppehåll!

Dag 4 - En bild som väcker känslor
















När jag tänker på krocken så vill jag bara börja gråta. :/


Dag 5 - En plats du saknar



Saknar Sommaren!

Dag 6 - Någon du litar på



Gulle... :) älskar och litar på han i vått och torrt... :)

Dag 7 - Någon du saknar



Min lille bror och hans familj!

måndag 26 september 2011

Längtar.... :D


Vill ha lördag NU!! Ghhaa... Nå väl veckorna bara går.
Måndag kväll och jag ska snart gå å lägg mig. Men jag är lite uppspelt så jag kan inte sova ännu! I morgon har jag lite att göra. Ska till verkstand med Opelina! :/ så man kommer till Skepptuna. Oj, va d ska bli kul att fara ti Sverige fast det är bara över dan! :)


Men nu blir d sängen så den här veckan går fort!! :)



Ha en fin vecka!! (om jag inte skriver nått under veckan)

//Rimza

fredag 23 september 2011

Dag 3 - En konstig bild


En lite konstig bild om man frågar mig... :) men den är fin också!

torsdag 22 september 2011

Dag 2 - En dag du minns

denna dag minns jag väldigt bra. Rasmus och kusinen William. :) William bor ju inte här på Åland utan i Gammelby i Pernå (Lovisa). De brukar komma hem lite nu och då, har lite skuldkänslor dock, eftersom det är snart ett år sen vi va dit. Men vi får väl fara på Sportlovet. :)

//Rimza

Fyyy bubblan... :(

Den som säger att diabetes är enkelt. Tänk om snälla... Håller just nu på att få i nerverna på Rasmus diabetes. *morr*

Han har varit hög nu varje (!) dag i snart en veckas tid. Vaknar med ett helt ok värde, äter får insulin vanligt vis 1,5-2,5 men sen jä***r far det upp i höjderna ligger mellan 16-21 i blodsockret, får mera insulin får väl kanske mellan 3-5 enheter mer än va han ska ha... sen efter lunch dimper han ner (det är det som är farligt) till 2,5 eller mer. Utan förvarning. Det är skit jobbigt. Vill inget hellre än att han ska få ha ett normalt blodsocker (3,8-8,3). När ska man få vara nöjd?? Jag bara frågar. Men vår assistent är helt underbar. Så nu blir det och ringa till barn avd. och höra va ska vi göra?? Så här kan vi ju inte ha det!

Förlåt, men jag har ju bloggen som ett redskap att lista ut dessa problem. Om det inte passar så behöver ni inte läsa min blogg.

onsdag 21 september 2011

Dag 1 - Du som fotograf





En vår bild tagen i Lemström.


idé torka...

Eftersom jag har blogg torka så tänkte jag att jag skulle börja med tema inlägg.

Ska följa detta nu i några dagar!

Bara för att jag kan
Dag 1 - Du som fotograf
Dag 2 - En dag du minns
Dag 3 - En konstig bild
Dag 4 - En bild som väcker känslor
Dag 5 - En plats du saknar
Dag 6 - Någon du litar på
Dag 7 - Någon du saknar
Dag 8 - Någon du älskar
Dag 9 - Någon som betyder mycket
Dag 10 - Någon som ger dig inspiration
Dag 11 - Någon du tycker om
Dag 12 - Någon du skulle offra livet för
Dag 13 - Något du vill ha
Dag 14 - Något som får dig att gråta
Dag 15 - Något som är viktigt för dig
Dag 16 - Dig själv nyligen
Dag 17 - Dig själv skrattande
Dag 18 - Dig själv
Dag 19 - Själv för längesen
Dag 20 - Dig själv som lyckligaste
Dag 21 - Den du senast fick sms av
Dag 22 - Den du alltid har roligt med
Dag 23 - Den du alltid kommer att älska

torsdag 15 september 2011

Hungerdagen

Rasmus fick en lapp med hem från skolan att de ska delta i hungerdagen, jag bara ryste, inga bra vibbar. Jag minns hur vi uppmärksamma hungers dagen i lågstadiet i Lemland, vi fick någe som likna gröt, men smaka blää... vi fick bara ett knäckebröd till och vatten ingen mjölk. Lärarna sa att vi måste tänka på dem som svalt i världen. Vissa kanske inte ens får majs välling eller vatten. Inte brydde man sig om det då.
I dag kan jag nog tycka att det är helt ok, att skolorna uppmärksammar det hela. I Vikingaåsen så samlar dom in pengar. Det är helt frivilligt.

I affärerna står det folk med bössor och samlar in pengar till Röda Korset. Så det är inte bara skolorna som uppmärksammar hungerdagen.

Bilden är från rödakorset. Där kan man bidrag med en slant om man vill.

Nej nu ska jag göra något vettigt än att sitta framför denna tom burk. :)

Ha det!!

//Rimza

torsdag 8 september 2011

vet int...

jaha ja! Snart är denna vecka till ända. :/
Var till stan i går och köpte nya skor till Rasmus. Han behövde nya, de gamla va slitna och han fick ont i fötterna av de. Så då tog jag mig i kragen och for och köpte nya skor. Han har dessutom hålfotsinlägg. För att han går så mycke på TÅ. Man säger och jag känner mig som en höns mamma. blää...

Rasmus kan ju gå på hälen också men han "vill" inte. Han har en fix idé helt enkelt. :/

Nee nu ska jag gå å göra nått vettigt borde gå till kommun men ja.. orken finns lixom int... :/

Ha en fin dag alla! Fast det är mer grått i da igen!

//Rimza


tisdag 30 augusti 2011

kankske turen vänder nu!

ja e så glaa!! Tack skära vän som gav mig ett nr! Ett nr till ett JOBB!! ååå :)

så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!

PUUUUSSSSS!!

//Rimza

måndag 29 augusti 2011

städar....




Passar på att städa lite nu när Rasmus e i skolan! :) Men tog en paus och skriver lite här.

Tänkte berätta va som har hänt i helgen. I egentligen inget alls förutom att gulle slog personligt rekord! Han fick 19 poäng i lördagens folkrace, mycke folk var d! Många som undra va som hade hänt me bilen. ha ha... NYA däck!! :D Tack Mange. L! <3

Var och titta lite på ett hus här i jomala. Var säger jag inte. ;) Ska ta kontakt med mäklaren och se om man kan komma å se på huset. Det är bara att flytta in. jeeiii, men kostar 165000... ghaaa... banken ger garanterat inte de pengarna. :( om ja int hittar ett jobb. har sökt ett! hoppas att jag får det så man kommer från denna lgh. :/

Orka bry sig. för vi vkulle vilja ha en hund men d får vi int ha. och denna lgh e så sliten så den sku behöva lite ny färg. Taket skulle behöva bytas men inget ha hänt, ble lovad i juni så sku d bli byte men icke. morr

Nee nu ska ja gå å diska klart! ha d så hörs vi!!

många kramar!!

//Rimza

söndag 21 augusti 2011

båtar!

va och tittade på Shoot Out 2011 i lördas. Vilket var helt ok att fara å titta på. Fast de fick flytta banan som Formel-1 båten sku köra till andra sidan Slemern. :/ det var nog ganska mycke publik. :)

lite bilder nu då... :D



















//Rimza

lördag 20 augusti 2011

1:an


Så nu har Rasmus börjat ettan. Allt har gått bra. :)
Lite över mina förväntningar vilket är ju bra. :)

Va händer annars då? Nå int så mycket. Funderar mycket på om man ska hoppa av skolan och börja jobba ist. Har tröttnat på skolan. Duktigt, vill ha pengar så man kan unna sig nått ibland. Vi har ju saker som måste rustas upp på stugan. Som int e så speciellt billiga. Jag åter kommer senare va vi ska göra. :)
Det är inget farligt bara att vi ska se vad som måst göras nu och vad som kan vänta tills i vår. Måste ju prata me C också ju. :)

Nej nu ska jag gå.

ha d!

//Rimza


tisdag 16 augusti 2011

Vilken dag!


Var till stan i går. Skulle fixa lite. När vi skulle gå till MI-Data med min telefon så höll Ronny på att bli överskörd av en MOPED! Snacka om att man ble små skraj. När man tänker efter så kunde det ha gott illa. För jag och linda höll Rasmus i handen, tänk om han hade hållit Ronny i handen istället. Vill inte tänka på vad som hade hänt då. :( ujuj

Vi måste till labben i morgon med Rasmus. Dax för hans årliga prover. Han gillar det inte men va gör man? Han måste ju ta dem så hans läkare vet hur d e med han. I fall man måste öka dosen eller nä. :/

Men nu blir d sängen så man orkar med allt i morgon. Ska ju fixa naglarna å så ska vi till Skolan på möte med Rasmus nya assistent. :) nice nice

Go natt alla mina vänner!!

//Rimza

tisdag 9 augusti 2011

Beställning


Nu har man beställt en ny matta, gardiner och sängkläder från Cellbes.


Så ser de ut. :) Han har själv valt så.

Va händer annars då? Nå Linda och Johan kommer till oss på midda i da.

Nej nu måst jag gå å städa!

//Rimza


söndag 31 juli 2011

Del mål 1

Nu har jag nått mitt första del mål 1. JAAA!! Så skönt!!

Annars så händer det int så mycket i mitt liv. Jobbar och sliter. :)

Ha det fint.

//Rimza

onsdag 20 juli 2011

onsdag

Så va man ledig en sväng igen då. :)

det händer nog inte så mycket i mitt liv, d e jobb, jobb och jobb... men det kommer pängar!! :)

I dag ska jag till Mickiz på kaffe. Ska bli underbart att få träffa henne igen. :) Nog fast vi träffades i lördas. Ha ha... ojoj, vilken helg... TACK alla men jag ber nog om ursäkt för att jag fräste. Jag var duktigt trött och sliten där kl 1 på natten dessutom så har hamnade vi ut till ECKERÖ!! Nå väl.. det gick ju fint iaf. Men det susade i öronen på Söndan sen när man sku fara på jobb. :) Bilen hade lite väl skrååål i sig men men...

Sen ska jag till banken och fixa lite där. :)

Nej nu ska ja ti stan...

ha en fin onsdag...

//Rimza

tisdag 12 juli 2011

Ledig...

He he... Så va man lite ledig nu då. :)

Va händer annars då i mitt liv? Inget egenteligen. Allt flyter på som vanligt. :)

Rasmus ska börja simskolan snart, hoppas att han tar några märken. :) Gör nog inget om han inte tar märken bara han lär sig simma. Vi fick ju nya skor åt han, gissa, han går ändå på TÅ! GHAA man säger att han ska gå på HELA foten men icke. Fattar int varför han inte går på hela foten. Nå vi får väl se va som händer.

I helgen så ska han följa me mormor och morfar till Sverige. Han kommer tycka att d e bra! Va ska man annars skriva om då?

Ne nu ska jag sluta! Sängen kallar!

Go natt go vänner

//Rimza

lördag 2 juli 2011

nu funderas det...


Efter att ha kollat på ett hus, så ble ja kär. ojoj... Vilket läge. MEN fel kommun. Finström, fast vi vill nog ha i Jomala men det finns int någe hit.

Det som vi hitta så kosta ca 50 000 €. Int så dyrt men det behövs renoveras. Byggt 1950 (tror ja) Rött med vita knutar... lovley

Finns mer på adressen http://www.lyyskikonsult.ax/node/127

KÄR!! Måste bara hitta ett jobb nu då... :)
Lättare sagt än gjort. Men ja hitta ett jobb som jag ska prova att söka. Men knappast att man får det men söker man det int så får man ju inget heller.

Nej nu ska jag fixa lite innan det blir sängen!

Go natt!!