ja e så glaa!! Tack skära vän som gav mig ett nr! Ett nr till ett JOBB!! ååå :)
så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!
PUUUUSSSSS!!
//Rimza
tisdag 30 augusti 2011
måndag 29 augusti 2011
städar....
Passar på att städa lite nu när Rasmus e i skolan! :) Men tog en paus och skriver lite här.
Tänkte berätta va som har hänt i helgen. I egentligen inget alls förutom att gulle slog personligt rekord! Han fick 19 poäng i lördagens folkrace, mycke folk var d! Många som undra va som hade hänt me bilen. ha ha... NYA däck!! :D Tack Mange. L! <3
Var och titta lite på ett hus här i jomala. Var säger jag inte. ;) Ska ta kontakt med mäklaren och se om man kan komma å se på huset. Det är bara att flytta in. jeeiii, men kostar 165000... ghaaa... banken ger garanterat inte de pengarna. :( om ja int hittar ett jobb. har sökt ett! hoppas att jag får det så man kommer från denna lgh. :/
Orka bry sig. för vi vkulle vilja ha en hund men d får vi int ha. och denna lgh e så sliten så den sku behöva lite ny färg. Taket skulle behöva bytas men inget ha hänt, ble lovad i juni så sku d bli byte men icke. morr
Nee nu ska ja gå å diska klart! ha d så hörs vi!!
många kramar!!
//Rimza
söndag 21 augusti 2011
båtar!
lördag 20 augusti 2011
1:an
Så nu har Rasmus börjat ettan. Allt har gått bra. :)
Lite över mina förväntningar vilket är ju bra. :)
Va händer annars då? Nå int så mycket. Funderar mycket på om man ska hoppa av skolan och börja jobba ist. Har tröttnat på skolan. Duktigt, vill ha pengar så man kan unna sig nått ibland. Vi har ju saker som måste rustas upp på stugan. Som int e så speciellt billiga. Jag åter kommer senare va vi ska göra. :)
Det är inget farligt bara att vi ska se vad som måst göras nu och vad som kan vänta tills i vår. Måste ju prata me C också ju. :)
Nej nu ska jag gå.
ha d!
//Rimza
tisdag 16 augusti 2011
Vilken dag!
Var till stan i går. Skulle fixa lite. När vi skulle gå till MI-Data med min telefon så höll Ronny på att bli överskörd av en MOPED! Snacka om att man ble små skraj. När man tänker efter så kunde det ha gott illa. För jag och linda höll Rasmus i handen, tänk om han hade hållit Ronny i handen istället. Vill inte tänka på vad som hade hänt då. :( ujuj
Vi måste till labben i morgon med Rasmus. Dax för hans årliga prover. Han gillar det inte men va gör man? Han måste ju ta dem så hans läkare vet hur d e med han. I fall man måste öka dosen eller nä. :/
Men nu blir d sängen så man orkar med allt i morgon. Ska ju fixa naglarna å så ska vi till Skolan på möte med Rasmus nya assistent. :) nice nice
Go natt alla mina vänner!!
//Rimza
tisdag 9 augusti 2011
Beställning
söndag 31 juli 2011
Del mål 1
Nu har jag nått mitt första del mål 1. JAAA!! Så skönt!!
Annars så händer det int så mycket i mitt liv. Jobbar och sliter. :)
Ha det fint.
//Rimza
Annars så händer det int så mycket i mitt liv. Jobbar och sliter. :)
Ha det fint.
//Rimza
onsdag 20 juli 2011
onsdag
Så va man ledig en sväng igen då. :)
det händer nog inte så mycket i mitt liv, d e jobb, jobb och jobb... men det kommer pängar!! :)
I dag ska jag till Mickiz på kaffe. Ska bli underbart att få träffa henne igen. :) Nog fast vi träffades i lördas. Ha ha... ojoj, vilken helg... TACK alla men jag ber nog om ursäkt för att jag fräste. Jag var duktigt trött och sliten där kl 1 på natten dessutom så har hamnade vi ut till ECKERÖ!! Nå väl.. det gick ju fint iaf. Men det susade i öronen på Söndan sen när man sku fara på jobb. :) Bilen hade lite väl skrååål i sig men men...
Sen ska jag till banken och fixa lite där. :)
Nej nu ska ja ti stan...
ha en fin onsdag...
//Rimza
det händer nog inte så mycket i mitt liv, d e jobb, jobb och jobb... men det kommer pängar!! :)
I dag ska jag till Mickiz på kaffe. Ska bli underbart att få träffa henne igen. :) Nog fast vi träffades i lördas. Ha ha... ojoj, vilken helg... TACK alla men jag ber nog om ursäkt för att jag fräste. Jag var duktigt trött och sliten där kl 1 på natten dessutom så har hamnade vi ut till ECKERÖ!! Nå väl.. det gick ju fint iaf. Men det susade i öronen på Söndan sen när man sku fara på jobb. :) Bilen hade lite väl skrååål i sig men men...
Sen ska jag till banken och fixa lite där. :)
Nej nu ska ja ti stan...
ha en fin onsdag...
//Rimza
tisdag 12 juli 2011
Ledig...
He he... Så va man lite ledig nu då. :)
Va händer annars då i mitt liv? Inget egenteligen. Allt flyter på som vanligt. :)
Rasmus ska börja simskolan snart, hoppas att han tar några märken. :) Gör nog inget om han inte tar märken bara han lär sig simma. Vi fick ju nya skor åt han, gissa, han går ändå på TÅ! GHAA man säger att han ska gå på HELA foten men icke. Fattar int varför han inte går på hela foten. Nå vi får väl se va som händer.
I helgen så ska han följa me mormor och morfar till Sverige. Han kommer tycka att d e bra! Va ska man annars skriva om då?
Ne nu ska jag sluta! Sängen kallar!
Go natt go vänner
//Rimza
Va händer annars då i mitt liv? Inget egenteligen. Allt flyter på som vanligt. :)
Rasmus ska börja simskolan snart, hoppas att han tar några märken. :) Gör nog inget om han inte tar märken bara han lär sig simma. Vi fick ju nya skor åt han, gissa, han går ändå på TÅ! GHAA man säger att han ska gå på HELA foten men icke. Fattar int varför han inte går på hela foten. Nå vi får väl se va som händer.
I helgen så ska han följa me mormor och morfar till Sverige. Han kommer tycka att d e bra! Va ska man annars skriva om då?
Ne nu ska jag sluta! Sängen kallar!
Go natt go vänner
//Rimza
lördag 2 juli 2011
nu funderas det...

Efter att ha kollat på ett hus, så ble ja kär. ojoj... Vilket läge. MEN fel kommun. Finström, fast vi vill nog ha i Jomala men det finns int någe hit.
Det som vi hitta så kosta ca 50 000 €. Int så dyrt men det behövs renoveras. Byggt 1950 (tror ja) Rött med vita knutar... lovley
Finns mer på adressen http://www.lyyskikonsult.ax/node/127
KÄR!! Måste bara hitta ett jobb nu då... :)
Lättare sagt än gjort. Men ja hitta ett jobb som jag ska prova att söka. Men knappast att man får det men söker man det int så får man ju inget heller.
Nej nu ska jag fixa lite innan det blir sängen!
Go natt!!
fredag 1 juli 2011
Sex snart sju
Vart har åren gått?? Tyckte ju just att man hade en baby och nu helt plötsligt hade denna lilla baby blivit 7! Ojoj, nu blev man ju gammal.. :P
Va händer annars då? Nå int så mycket. Ska väl ti stan och fixa lite presenter ti Rasmus. Det som kanske är på G är att jag funderar på om man sku byta blogg, men jag vet inte. :/
Måste väl till Vikingaåsen och se var Rasmus ska gå någonstans. Han ska gå i 1b. :)
Nej nu ska vi dra oss mot stan och fixa lite. :) Ha det gött... :)
//Rimza
torsdag 30 juni 2011
Varm dag!!
I dag har det varit VARMT!! Lite för varmt om man frågar mig. Men jag ska inte klaga ja va ju LEDIG!! :) Så dagen har spenderats med att tvätta kläder dessutom så har jag varit med Petra, det va trevligt som vanligt :) måste ses oftare tycker jag! :)
Sen for vi och simma till nabben. Rasmus var jätte duktig och försökte simma lite. Mer övning så kan han snart simma. Dessutom så ska han gå i simskolan i Lemland i sommar. :)
Nu vet jag inge mer så jag säger Go natt!!
tisdag 21 juni 2011
söndag 19 juni 2011
En mulen söndag!!
Håhå... Söndag i dag då. En mulen sådan. Å ja e LEDIG! Ghaa... Vill ha SOL. Men men man kan väl int få allt här i världen heller.
Nåja man kan ju leva med det å. :) I morgon blir det jobb som gäller. När man jobbar så uppskattar man varje ledig dag som man har. :) Fast jag har varit ledig ganska mycket nu i vinter så är det rätt så skönt med några lediga dagar. :)
Va händer i da då? Nå int så mycke tror jag. Ska väl ut till lemström en sväng kan jag tro. Ronny har väl några nya buglor på bilen sen igår som måste ut. :) Det var ju folkrace i går. Det hände ganska mycket igår på banan. 4-5 som snurra runt, en som hamna å "plocka" blommor. ha ha... Dom lekte off road. :D
Bilder kommer sen på hemsidan!! www.alandsfolkrace.ax
Nej nu får ni ha det!!
Puss å kram
//Rimza
Nåja man kan ju leva med det å. :) I morgon blir det jobb som gäller. När man jobbar så uppskattar man varje ledig dag som man har. :) Fast jag har varit ledig ganska mycket nu i vinter så är det rätt så skönt med några lediga dagar. :)
Va händer i da då? Nå int så mycke tror jag. Ska väl ut till lemström en sväng kan jag tro. Ronny har väl några nya buglor på bilen sen igår som måste ut. :) Det var ju folkrace i går. Det hände ganska mycket igår på banan. 4-5 som snurra runt, en som hamna å "plocka" blommor. ha ha... Dom lekte off road. :D
Bilder kommer sen på hemsidan!! www.alandsfolkrace.ax
Nej nu får ni ha det!!
Puss å kram
//Rimza
tisdag 14 juni 2011
Tisdag
Just så, Så har halva juni gått snart då... -.-
Å va ha ja gjort då? Inget, nåja, vi va i Lemström HELA förra veckan. Min lille bror Ulf med familj va hem. det va riktigt kul. =)
Så ha ja börjat jobba. E på sveagården i köket och lagar mat till pensionärer och dagis. Riktigt skoj.
Det har öppnat en ny affär, S-Market (varuboden) =) Va dit i går å handla. Billigt va d. Men Kantarellen tycker ja ha blivit rörig, efter deras om byggnader. :/
Nej, nu vet jag inte va ja ska skriva om. Det blir att laga rabarberpaj lite senare i kväll tror ja. =)
Så ha det så bra nu!!
//Rimza
fredag 10 juni 2011
Fredag
så va det freda IGEN!! Hmm, tiden går för fort nu! Jag vill stiga av... (om d nu går att göra d) ;-)
Så va min "semester" snart slut. Börjar jobba på månda. Ska bli riktigt kul att få lite mer pängar på kontot. :) Dom behövs verkligen. Ska också börja skriva min uppsats så den blir klar och kan skickas in till min eng lärare. =)
Just nu så är min lille bror hit till våran vackra ö.
Nej nu ska jag börja gå. Rasmus ska till dagis, han har eg. bara TVÅ veckor kvar på dagis sen får han va me moster Linda å Johan. :)
Ha det!!
//Rimza
Så va min "semester" snart slut. Börjar jobba på månda. Ska bli riktigt kul att få lite mer pängar på kontot. :) Dom behövs verkligen. Ska också börja skriva min uppsats så den blir klar och kan skickas in till min eng lärare. =)
Just nu så är min lille bror hit till våran vackra ö.
Nej nu ska jag börja gå. Rasmus ska till dagis, han har eg. bara TVÅ veckor kvar på dagis sen får han va me moster Linda å Johan. :)
Ha det!!
//Rimza
lördag 4 juni 2011
Stridsyxan....
Hmmm funderar på om man skulle "sluta fred" men jag vet int. DU värkar inte villa det så då får det vara. Rätta mig om jag har fel. DU vet nog vem jag menar.
Funderar på också va e d för en vänner jag har? Kan man lita på nån?? Vem kan jag prata med om MINA bekymmer?? Utan att man får höra det bakom ens rygg?? Orkar inte mer snart, orkar inte höra ååå det är såååå synd om mig... MEN jag DÅ!! Får jag aldrig vara ledsen, arg eller små deppi?? Nej då ska man vara stark och få höra att "ja men du har ju familj, hur kan du vara deppi?" Du borde vara lycklig och så". Jag blir så trött på sånt... :/
Jag har å jobbiga tider, tro det lr ej men det är sant. Just nu så mår jag bättre men jag funderar mycket på vilka vänner jag kan prata med (okej jag har kanske två lr tre som jag kan prata med).
Men men... nu får det vara slut deppat på bloggen... Och om nån tog illa vid så säger jag jaha, men då kanske du sku tänka om lite...
Ha en fin lörda....
//Rimza
söndag 29 maj 2011
Söndag ^^
Så va denna vecka snart slut. Vart far dessa veckor? Snart har vi Juni här och då kommer lille bror med familj hit. KUL!!
Håller på och fixar bilderna till hemsidan just nu. Men det gåååååååååårrrrrrrrrrrrr så jävla låååååååååååångsamt just nu!! gaahh...
Men det går nog fortare än att jag ska sitta och göra det bild för bild. Jag gör det på automatik. Mycket effektivare nog. ^^
Nu har jag fått alla bilder + resultatet ute så nu kan man gå å sova!
Gonatt alla!
//Rimza
Håller på och fixar bilderna till hemsidan just nu. Men det gåååååååååårrrrrrrrrrrrr så jävla låååååååååååångsamt just nu!! gaahh...
Men det går nog fortare än att jag ska sitta och göra det bild för bild. Jag gör det på automatik. Mycket effektivare nog. ^^
Nu har jag fått alla bilder + resultatet ute så nu kan man gå å sova!
Gonatt alla!
//Rimza
onsdag 25 maj 2011
Snart lördag!
Längtar till lörda!! Jepp d gör jag. FOLKRACE FOLKRACE!!
Underbara sport, jag vill å börja köra. Men det finns inga grejer ifa jag kör sönder nått och gulle kör me. =/
Nåväl. Man kan ju alltid trösta sig med att man får vara å se på folkrace när det körs. Man har ju hand om hemsidan. Jag har (nästan) byggt upp den från grunden. Lite hjälp har jag tagit från olika mallar mm.
Va ha hänt annars då? Nå jag har varit hos Maria och fixat startlistan. Så nu vet jag hur listan ser ur. Men jag minns den int. Vet iaf att det är 22 seniorer och 6(!) juniorer. Juniorerna får inte så himla roligt på lörda när de är bara 6! För i varje heat så är det 6 bilar som startar!
Nu ska jag fixa lite här hemma så som diska!
Ha det gött alla!!
//Rimza
Underbara sport, jag vill å börja köra. Men det finns inga grejer ifa jag kör sönder nått och gulle kör me. =/
Nåväl. Man kan ju alltid trösta sig med att man får vara å se på folkrace när det körs. Man har ju hand om hemsidan. Jag har (nästan) byggt upp den från grunden. Lite hjälp har jag tagit från olika mallar mm.
Va ha hänt annars då? Nå jag har varit hos Maria och fixat startlistan. Så nu vet jag hur listan ser ur. Men jag minns den int. Vet iaf att det är 22 seniorer och 6(!) juniorer. Juniorerna får inte så himla roligt på lörda när de är bara 6! För i varje heat så är det 6 bilar som startar!
Nu ska jag fixa lite här hemma så som diska!
Ha det gött alla!!
//Rimza
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











