Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 30 juni 2011

Varm dag!!


I dag har det varit VARMT!! Lite för varmt om man frågar mig. Men jag ska inte klaga ja va ju LEDIG!! :) Så dagen har spenderats med att tvätta kläder dessutom så har jag varit med Petra, det va trevligt som vanligt :) måste ses oftare tycker jag! :)

Sen for vi och simma till nabben. Rasmus var jätte duktig och försökte simma lite. Mer övning så kan han snart simma. Dessutom så ska han gå i simskolan i Lemland i sommar. :)

Nu vet jag inge mer så jag säger Go natt!!

tisdag 21 juni 2011

söndag 19 juni 2011

En mulen söndag!!

Håhå... Söndag i dag då. En mulen sådan. Å ja e LEDIG! Ghaa... Vill ha SOL. Men men man kan väl int få allt här i världen heller.

Nåja man kan ju leva med det å. :) I morgon blir det jobb som gäller. När man jobbar så uppskattar man varje ledig dag som man har. :) Fast jag har varit ledig ganska mycket nu i vinter så är det rätt så skönt med några lediga dagar. :)

Va händer i da då? Nå int så mycke tror jag. Ska väl ut till lemström en sväng kan jag tro. Ronny har väl några nya buglor på bilen sen igår som måste ut. :) Det var ju folkrace i går. Det hände ganska mycket igår på banan. 4-5 som snurra runt, en som hamna å "plocka" blommor. ha ha... Dom lekte off road. :D

Bilder kommer sen på hemsidan!! www.alandsfolkrace.ax

Nej nu får ni ha det!!

Puss å kram

//Rimza

tisdag 14 juni 2011

Tisdag




Just så, Så har halva juni gått snart då... -.-

Å va ha ja gjort då? Inget, nåja, vi va i Lemström HELA förra veckan. Min lille bror Ulf med familj va hem. det va riktigt kul. =)

Så ha ja börjat jobba. E på sveagården i köket och lagar mat till pensionärer och dagis. Riktigt skoj.

Det har öppnat en ny affär, S-Market (varuboden) =) Va dit i går å handla. Billigt va d. Men Kantarellen tycker ja ha blivit rörig, efter deras om byggnader. :/

Nej, nu vet jag inte va ja ska skriva om. Det blir att laga rabarberpaj lite senare i kväll tror ja. =)

Så ha det så bra nu!!

//Rimza

fredag 10 juni 2011

Fredag

så va det freda IGEN!! Hmm, tiden går för fort nu! Jag vill stiga av... (om d nu går att göra d) ;-)

Så va min "semester" snart slut. Börjar jobba på månda. Ska bli riktigt kul att få lite mer pängar på kontot. :) Dom behövs verkligen. Ska också börja skriva min uppsats så den blir klar och kan skickas in till min eng lärare. =)

Just nu så är min lille bror hit till våran vackra ö.

Nej nu ska jag börja gå. Rasmus ska till dagis, han har eg. bara TVÅ veckor kvar på dagis sen får han va me moster Linda å Johan. :)

Ha det!!

//Rimza

lördag 4 juni 2011

Dodge med Hemi motor i... :)


Ronny vill ha en. =) Den är snygg!!


Stridsyxan....


Hmmm funderar på om man skulle "sluta fred" men jag vet int. DU värkar inte villa det så då får det vara. Rätta mig om jag har fel. DU vet nog vem jag menar.

Funderar på också va e d för en vänner jag har? Kan man lita på nån?? Vem kan jag prata med om MINA bekymmer?? Utan att man får höra det bakom ens rygg?? Orkar inte mer snart, orkar inte höra ååå det är såååå synd om mig... MEN jag DÅ!! Får jag aldrig vara ledsen, arg eller små deppi?? Nej då ska man vara stark och få höra att "ja men du har ju familj, hur kan du vara deppi?" Du borde vara lycklig och så". Jag blir så trött på sånt... :/

Jag har å jobbiga tider, tro det lr ej men det är sant. Just nu så mår jag bättre men jag funderar mycket på vilka vänner jag kan prata med (okej jag har kanske två lr tre som jag kan prata med).

Men men... nu får det vara slut deppat på bloggen... Och om nån tog illa vid så säger jag jaha, men då kanske du sku tänka om lite...

Ha en fin lörda....

//Rimza

söndag 29 maj 2011

Söndag ^^

Så va denna vecka snart slut. Vart far dessa veckor? Snart har vi Juni här och då kommer lille bror med familj hit. KUL!!

Håller på och fixar bilderna till hemsidan just nu. Men det gåååååååååårrrrrrrrrrrrr så jävla låååååååååååångsamt just nu!! gaahh...

Men det går nog fortare än att jag ska sitta och göra det bild för bild. Jag gör det på automatik. Mycket effektivare nog. ^^

Nu har jag fått alla bilder + resultatet ute så nu kan man gå å sova!

Gonatt alla!

//Rimza

onsdag 25 maj 2011

Snart lördag!

Längtar till lörda!! Jepp d gör jag. FOLKRACE FOLKRACE!!

Underbara sport, jag vill å börja köra. Men det finns inga grejer ifa jag kör sönder nått och gulle kör me. =/

Nåväl. Man kan ju alltid trösta sig med att man får vara å se på folkrace när det körs. Man har ju hand om hemsidan. Jag har (nästan) byggt upp den från grunden. Lite hjälp har jag tagit från olika mallar mm.

Va ha hänt annars då? Nå jag har varit hos Maria och fixat startlistan. Så nu vet jag hur listan ser ur. Men jag minns den int. Vet iaf att det är 22 seniorer och 6(!) juniorer. Juniorerna får inte så himla roligt på lörda när de är bara 6! För i varje heat så är det 6 bilar som startar!

Nu ska jag fixa lite här hemma så som diska!

Ha det gött alla!!

//Rimza

fredag 20 maj 2011

Mot sockret...


Jaha ja... Nu har det gått en månad sen jag sist köpte en godis påse.. heja mej!! =)

Jag har nog haft lite socker behov ännu men det är inget jag inte klarar av. =) Små äter inte mer som förut utan försöker faktiskt äta på bestämda tider. =) Just nu har vi en liten paus i vår diet, men nya tag om en vecka. Jag måste iaf ta nya hårda tag sen. Kanske man börjar gå ner sen. =)

Det som är ett STORT + är att jag kan gå förbi godis hyllan UTAN att KÖPA godis!! Okej, en eller två glassar har väl slunkit ner under maj månad men det har ju varit så VARMT!! Jag ska laga LCHF glass snart bara jag får lite pengar!! =)

Bilden är från en sajt som före språkar en inget socker diet. =) (http://www.viktminskning.dk/Inget-socker-dieten.php) gå in och kolla!! Men tycker du om sötsaker så kan den vara svår!! =)

Älskar min lilla skrutis

//Rimza

torsdag 19 maj 2011

Avslutning på dagis =)

Tänkte berätta att i kväll så ska vi till dagiset på "avslutning". =) Rasmus har väl en månad kvar cirkus. =)

Va ha annars hänt då? nå inget, va till Humlan i dag rasmus fritis. =)

Nej nu måste jag fixa mig!! kanske det kommer några bilder hit sen! =)

Ha de!!

//Rimza

måndag 16 maj 2011

Kul!!

börjar kännas nu att byxor och linnen börjar bli STORA!! Och sånt är ju alltid kul.

Va ha hänt i da då?? Nå inget egentligen. Det ända som jag har gjort i da va tvätta lite kläder. Vi har varit till Farmor på kaffe i da å och så såg vi på YLE 2 när Tarja Hallonen tacka de finska lejonen. Man har lite svårt att smälta att dom van mot ärkerivalen SVERIGE med 6-1... =)

Det är inte ofta finland vinner. =) Jag tycker att bor man på Åland så hejar man på finland (om man inte är inflyttad) men den här debatten som pågår just nu på FB. Att hur man kan ha en profil bild som föreställer finska flaggan eller finska vapnet. Jag tycker det är löjligt. Bara för att vissa på fastlandet rösta på sannfinländarna, men jag tror ändå att det hade inte blivit annorlunda om alla på våran lilla ö hade röstat. För det är ju majoriteten som får säga hur det blir.

Jag kan säga att jag röstade INTE! Just därför att min röst hade inte gjort någon skillnad. Jag hade nog röstat på Elisabeth Renh. Men en röst i det stora hela är en klen tröst. Så snälla sluta gnälla. Lejonen är värda GULD. Jag som halv ålänning (mamma från Pojo, pappa från Lemland) är stolt finne. Eftersom ÅLAND tillhör FINLAND. Jag har dessutom bott nästan två år av mitt liv i Finland (karis och Vasa). De va de BÄSTA åren i mitt liv. =)

Nu ska jag ta mig en finsk sommar soppa!! (om ni nu vet va d e)

//Rimza

söndag 15 maj 2011

FINLAND-SVERIGE


oj oj... nu har jag snart inga naglar kvar. SPÄNNANDE.

HÅLL HÅLL... :)

Matchen slutade 6-1 till...... FINLAND!!

Så jävla lycklig.

Saknar ord... :)

vänner

varför ska JAG anstränga mig när ingen anstränger sig för mig.

varför ska JAG hjälpa folk när ingen hjälper mig.

varför ska JAG finnas för andra när dom inte finns här för mig.

varför ska JAG alltid vara snäll mot alla när alla bara låsas vara snälla mot mig.

Jag bara frågar... :/

närmare och närmare.... :)


Söndag i da då, det betyder vägning. Har gått ner ett kilo till... :) Jag är så jävla glad!!

Men jag tror mig veta varför jag inte går ner mer, jag äter för lite FETT!! Trodde aldrig att det var så, men sen läste jag nånstans att vissa måste äta mer fett. Det var en person som måste sätta fett i kaffet för att det skulle funka... :) Så jag tänker göra det samma (dock inte sätta fett i kaffet) men äta mer fett över lag!

Ronny han steg på vågen igår och då stanna den på 88 kg, han har gått ner från 95. Duktiga han.

Va händer annars då? Nå vi ska till Lemström lite senare och fixa Ronnys folkracebilar. Själv vet jag inte än va jag ska göra. Jag är pussel sugen så jag får se lite vad jag hittar på... :)

Nå ni får ha en fin dag alla... :)

Puss

//Rimza

hå ja ja....




Oj oj, mitt liv är jäkligt kul att leva med just nu!! *asg*

Sitter me en grogg och ser på en skruvad film på tv:n. Va tidigare till Nela, hade glömt mina KK:ns dit... Ups... ;)

Ska berätta nån da va d e... :) NEJ det är inte pojkar, men de är fräscha och färska... ;)

nu har ni nått att fundera över... :D

Ha en fin natt!!

Puss och Kram

//Rimza

torsdag 12 maj 2011

Ishocky




Finland-Norge spelar just nu! 4-1 till FINLAND!! GÖÖTT... :)

Jag tippa ju vm på nyans hemsida (www.nyan.ax) det går åt helvete rent ut sagt! Har väl 19-20 poäng bara! hmpf... men det är kul att se att man har HELT FEL!! Fast jag gick på min magkänsla men ändå går det åt pipan... ja ja...

Mulet ute, åskan ha ja hört men det var en kort stund bara, den är väl i hammarland/eckerö å härjar!! :)

Nu ska jag fortsätta se på hockyn!! HA det!!




//Rimza

hmmm....

Jaha ja... Snart var det helg igen då!! =)

Tiden går otroligt fort nu! Jag tror jag fastnade runt månadsskiftet April/Maj. ha ha.... hänger inte med alls... :/

Va händer annars då? Nå inget alls, har små tråkigt! Lyssnar på bra musik. Fixar lite städ musik åt mig!! =)

Funderar fortfarande vad man ska göra i höst jag har ju ett år kvar på högskolan men jaaa... vet inte!! :/ Mycket funderingar nu! Mycke man skulle vilja ha. Men inte kan få just nu iaf!

Nej nu ska jag fixa lite!!

Vi höres och synes!!

//Rimza

måndag 9 maj 2011

Artister för tolerans och öppenhet - Vår tid - Vårt Land (Music Video)



Min nya favvo låt!! =)

Lite bilder...


Fotar du mig??


En liten fågel


Örn som ser på Folkrace, dom va 2 st!!
Men jag skulle vilja ha ett bättre objektiv om jag ska få bättre bild...