Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

fredag 26 november 2010

Fredag


Så va denna fredag snart slut.

Nela va här nu ikväll. Alltid lika trevligt när hon kommer på besök. Spelade mario kart hela kvällen typ. Jätte kul. I morgon är det lilla jul. =) Jag måste skriva ett prov inom Objekt orienterad design. JOBBIGT men måstes göras för att jag ska bli godkänd på kursen. :/

Har inte så mycke att skriva om så jag slutar nu!

//Rimza

onsdag 24 november 2010

SNÖ SNÖ SNÖ

Fasiken va det snöar ute. Snö storm... bläää... tur att jag inte behöver fara nånstans i dag.
Så det blir städa för hela slanten i dag, har nog en hel del att göra.

Det händer inte så mycke i mitt liv just nu. Ska på möte till dagis den 9 December. Vi väntar fortfarande på att få komma till snuffe, men jag hoppas att vi ska dit snart igen. Vi va dit i mars så det är nog ett tag sen jo. Men det löser sig säkert.

Va ha hänt annars då?? Va en stund med Tina i går. =) det var ett tag sen.

Nej nu ska jag fixa nått att äta. Sen städa.

ha det!!

//Rimza

torsdag 18 november 2010

Trode aldrig...

...att jag skulle säga HEJA SVERIGE!!

kolla in nyheterna....

http://www.nyhetskanalen.se/webb_tv?videoId=1.1910223

Så får ni se och häpna. Men det negativa är att Rasmus inte kan få "vaccinet".

Det är om Diabetes.

kommer uppdatera mer senare...

//Rimza

onsdag 17 november 2010

ÄNTLIGEN!!

Nu ha jag fått hemsidan uppdaterad äntligen. Men det är mycket jobb kvar på den. Jag har tänkt bygga om den helt men jag vet inte hur än. Den ska bli två frames på den. Mer vet jag inte. hmm... Men ja e nöjd iaf.

Nu ska ja jobba lite till på hemsidan. Ni ska få se några klipp sen när hemsidan är klar till 100%.

Kram

//Rimza

onsdag 3 november 2010

*suck* saknad....

Varför kommer jag aldrig att glömma dig?? Varför slår mitt hjärta dubbelvålt i bröstet på mig när jag ser dig eller tänker på dig?? Du ha sårat mig fler än en gång. Men ändå hoppas jag att vi ska bli vänner igen. Men jag vet inte om jag vågar lita på dig mer. Jag glömmer aldrig hur kul vi kunde ha. Vi tre. Men nu är de tiderna förbi. Du har förändrats till nån som jag inte känner mer. Man tror att du ska va vuxen men ibland tror jag att du är bara 18 år inte ens de.

Jag vill glömma jag vill förlåta men det är så jävla (ursäkta) svårt att göra det. När du håller på som du gör. Har funderat många gånger att ringa dig men det är alltid nånting som stoppar mig. Jag vet att jag låter som en 15 åring nu men det är sant. För jag SAKNAR faktiskt DIG. Hur konstigt det än låter. Nu undrar du om jag älskar dig men NEJ inte på det viset. Jag ÄLSKAR dig som en vän och inget annat.

//Från Rimzas hjärta...

söndag 31 oktober 2010

funderingar

Ibland undrar man om vissa är riktigt kloka. Eller om dom är dumma på riktigt.

Andra är mesar och inte vågar ta en chans. Det finns många dårar i vår herres hage. Tror att han ha dumpat hit en hel del. Men ja kan ha fel. Men det skäns så just nu iaf.

Höll på att krocka me en 15-16 åring som körde moppe av någe slag nu i helgen, vi var på väg från select nedanför polishuset i stan. Vi var 4 bilar i rad som höll på få några dumma- ja dom va d- i sidan. Man undrar ju hur dom ha fått sina moppekort. Så där måste d ske en ändring. Ja kan förstå att moppe olyckorna ökar. När dom kör som idioter. Dom tror dom äger vägen.

längtar tills helgen... hihi.... en massa skoj kommer då. Men d får ni se efter helgen va som händer. för ja tänker int säga va d e, men ja ska ta bilder.

ha en bra dag nu!!

//Rimza

torsdag 28 oktober 2010

Mat Blogg??

Fick idén av en Lela (tack!!) om att kanske starta en mat blogg. Men det finns så många som mat bloggar men ja tänkte va 17 då?? Prova kan man ju alltid göra så ja. Nu gör jag ett försök till det då. Men ska ja byta namn eller ska ja starta en ny blogg?? Ja tror det blir lättare att starta en ny blogg som ja mat bloggar i. Hmm... Tina hänger du me?? :)

Nej nu till nått helt annat

Vi va till Gullåsen i går med Rasmus. Det var 2 timmar långt pass (fysio- och ergo terapi). Han var så duktig min lilla kille. Han fångar bollen nu som man ska men liten tennisboll har han fortfarande problem med att kasta. Men det kommer.

Ritar gör han med nu. Men oj!! Han har ärvt Ronnys rit kunskaper. Jag kan inte rita alls. Men måste man kunna rita då?? Neh tycker ja.

Han går ju väldigt mycke på tå min lille kille. Men det är INGET fel på hans fötter. phuu... så det är bara att nåjsa nåjsa nåjsa att gå ner på hälen... men det kommer. Det sitter i huvudet på han så... ha ha...

nej nu ska ja göra lite annat. Ha det så bra så hörs vi...

//Rimza

måndag 25 oktober 2010

YES!!

Nu e bilen min. =) änteligen

Var på folkrace fest ihelgen. Hade jäkligt roligt. Åt trerätters midda. Först fick vi laxröra på svartbröd, till varmrätt så fick vi potatisgratäng och grisfilé, till efterrätt så fick vi glass å tjinuski sås. gotti gotti.

Men nu e d måndag. Ska väl ut å fin åka sen ikväll lite eller om d blir i morgon när gulle e ledig spm vi far för ja ska på träning ikväll... =) Sen e d full fart mot julen. =) Rasmus längtar redan till jul han ha sagt va han vill ha för julklappar redan- Oj om min plånbok kommer inte att gilla denna jul... men men det är jul bara en gång i året. =)

Nej nu ska ja lära mig Java... ha det så gott

//Rimza

tisdag 19 oktober 2010

Hoppsan

Ja har en helt underbar son. Han har helt underbara vänner som vill umgås me han även på fritiden... =)

Å så regnar det igen suck... Har igenteligen inget att skriva om

har prov på freda så ja måste börja plugga... Men först så e d träning som gäller ska på cykling ikväll me mamma... d ska bli nice...

Nu ska ja sluta. Måste maila en läkare

//Rimza

måndag 18 oktober 2010

Måndag

ojoj... va vissa ska orka hålla på...

Men nu lägger ja locket på. Nu slutar ja bry mig. Min hämd är min ensak, inget hot eller så men ja ha tröttnat. Tröttnat på er. Ni vet nog vilka d e.

Ikväll blir det att fara ti Nela på kaffe... kul
nu ska ja fara hem och ta det lungt... =)

//Rimza

söndag 17 oktober 2010

KRIG

Nu brinner det iknutarna....

Va fan ha Ronny gjort dig?? E du sjuk ihuvudet?? Du e ju int frisk. Hjärntvättad...

Fittan va ja hatar såna... morr...

nu ha du ställt till d... nu e d krig...

//Ramona

lördag 16 oktober 2010

ojoj

Kan man ha bättre vänner?? tror inga d... =) Tack för igår Daniela å Tina. Var chaffis till Daniela igår. Hennes kille Marko kom ti ön i natt.

Först så va Daniela hit på midda. Sen kom Tina, Li och Kålle. Hade riktigt roligt. Jag bjöd på köttfärsbiffar, stekt svamp, kokt potatis å sås. MUMS

Jag och Daniela for där vid 22.30 till stan. När vi kom vid Mariebad så möte vi Subarun. *morr*
Körde vidare mot Select, där stod Jocke (Danielas lille bror) så vi for dit å prata. Men tror ni int att Subarun kom efter mig då?? Synd att jag inte kan köra hennes bil så där himmla bra. Måste köra hennes Opel lite oftare så ja kan provocera dom lika mycke. Ojoj va kul ja sku ha... nu växte hornen igen.

Ja ha börjat min HÄMD nu. Men ja säger int va d e. Vissa vet hur redan... ;-) det ja kan säga e att det INTE e olagligt. För sånt håller ja int på me. Jag har respekt för polisen. Kanske det har att göra me min uppväxt eller va ja ha varit me om.

Nej nu ska ja gå å göra nån nytta. Så här blir det inga barn gjorda...

//Rimza

fredag 15 oktober 2010

HAPPY!!

Så va kvällen räddad... tihi... Lela kommer på besök å äter midda me... läääängtar

vi ska busa en massa... oj nu växte hornen en meter tihi

ska bli skit skoj att få umgås å bara prata... =)

nu städa...

//Rimza

onsdag 13 oktober 2010

Att aldrig vara nöjd

Så va det dax igen då. Dom e ju fan aldrig nöjda. i går gnällde dom om att han var hög. (Blodsockret över 12,5) och i dag var han nere på 3,1 å då va han för låg. Jag har inga svar varför han pendlar så. Men det är nog länge sen han hade så högt, aldrig nöjda.

I da va han riktigt knepig att ha att göras me. Han vägrade vakna, när ja väl fick upp han så vägrade han äta, men han måste ju äta nånting, speciellt när han e låg. Jag försöker alltid mitt bästa, men det funkar int alltid. *suck* ger upp snart.

När Rasmus fick diabetes för snart 5 år sen så tänkte jag att varför? Men att våran Herre måste ha sett att vi klarar av ett barn med Diabetes. Men även han kan ju ha fel eller?? För nu orkar ja inte mer, ja går under. Ronny säger likadant, men va fan ska vi göra?? Längtar tills Rasmus börjar skolan då kanske han får bättre blodsocker. Hoppas kan man ju alltid. Sku kunna sova hur länge som helst, e konstant trött. Vet inte varför.

Vet inte om det är normalt att "ge upp" som diabetes mamma. För det är inte så att Rasmus är jobbig utan det är hans DIABETES. När man aldrig kan vara nöjd. Jag har inte så många vänner som har barn med diabetes. Så jag önskar å hoppas (fast jag vet att det aldrig kommer att hända) att rasmus ska bli frisk, att han ska slippa ta sitt insulin. Vara en frisk 6 åring som inte frågar mamma kan jag äta det här, hur många enheter ska ja ta?? osv. Vara med kompisar på fritiden, men däe måste ja nog säga att vissa mammor e tuffa som vågar ha han hos sig ett par timmar ibland. =)

nu ska ja mysa me läxor å tv...

//Rimza

tisdag 12 oktober 2010

FAN det snöar

solen sken i morse så ja tänkte ja hänger ut tvätten... Tji fick ja... det började hagla å det kom snöblandat regn med... fyy... min tvätt... så ja fick springa ut å hämta den kalt som fan ute... som tur så har ja varm choklad hemma.... =)

ha d så hörs vi...

//Rimza

Lite Bilder






måndag 11 oktober 2010

Nanne - Pissenisse



SKIT I VA JA GÖR PISSENISSE... ha ha

I hate you so much right now

Eminem - Love The Way You Lie ft. Rihanna

Måndag

Om ja visste hur d skulle bli så hade jag aldrig å då menar jag aldrig blivit din vän. Jag skiter i dig. Nu e ja färdig. Det som gör mig mest arg å förbannad är att jag har ställt upp så jävla mycke för dig. Men va e tacken?? En trasig kirs stång som ditt ex ha lånat av mig. Varför fick ja den som sku slängas?? JO för att du ville int ge mig den rätta.

Men ja säger nå det att HÄMDEN e LJUV...

Ja tänker int säga va å när ja gör min hämd... å DU ring till polisen bara, va kan dom göra?? Dom kommer skratta åt dig...

Om man kan göra slut me en vän så gör jag slut här å nu. Du vet nog vem du är (om du läser det här) men jag bryr mig int för jag kan ta de, jag kan säga det rätt upp i fejan på dig om du inte tror mig... ja e så jävla besviken... Men tur att man har ÄKTA vänner som ställer upp... dom e int många men ja kan lita på dom. Ja trodde du hörde dit men nej. Nu ha ja skrivit av mig all ondska som ha gnytt så nu e ja TOM å FÄRDIG

ha ett bra liv (om du nånsin får det)

//Rimza