Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

tisdag 20 mars 2012

Trött...

Gud vad jag är trött just nu. Nåväl det kommer pengar på kontot ist. :) Vi var en man kort så då får man jobba på lite mer än vanligt!! Men det gör inget.

Fick veta att min faster har gick bort i går på morgonen. Det var nästan väntat, hon har varit dålig så. RIP!!

Nej nu ska jag fara på kaffe till stan! Hej svejs så länge!

//Rimza

söndag 11 mars 2012

Attans...

Vägde mig i morse... F*n säger jag... +1,4kg... Morr... Men ja träna i 45 min i da iaf så det går säkert ner igen. Hoppas jag! Sitter i lemström just nu och tar det lugnt.
Men det är måndag i morgon så det betyder ju jobb och skola så det är bara att ta nya tag med träning och maten, dvs att man äter kanske mindre och oftare i stället än att äta mycket och ofta. Har ju varit små hungrig hela tiden men det går väl över. Får man hoppas på.

Nu ska jag umgås lite.

//rimza

fredag 2 mars 2012

Diabetes

Såg i går på Plus, alltså tv programmet, de hade om diabetes och försäkringar. De var en familj som hade en liten flicka som har diabetes, hon var 1½ år gammal när hon fick diabetes, lika gammal som Rasmus. Då rös jag! Kan inte riktigt förstå eller varför jag gjorde det men hon är i dag nått år yngre än min Rasmus.

Hur som helst så fick de ingen ersättning från försäkrings bolaget. Fast de hade täcknatt en när hon låg i sin mammas mage, så som man ska göra, ändå fick de inga pengar för hon var under 2 år när hon insjukna, helt sjukt. Vi har en försäkring som täcker alla sjukhus kostnader m.m. Men inte får vi några pengar heller. Men däremot får vi ju både från kommunen och FPA (Folkpensions Anstalten eller KELA) inte är det mycket men lite iaf.

Vi har nog fått en hel del hjälp under åren har kunnat jobba/studerat på heltid, vilket har varit bra. För man vet ju hur krävande de är att ha ett barn med diabetes, man måste ibland stiga upp kl. 02.00 och kolla ett blodsocker, vi gör det nog ganska sällan eftersom vi inte tycker det är nödvändigt förutom om han är sjuk och ligger lågt i blodsockret. Sen måste vi ju tänka på att alltid ha mat med eller siripiri (sockerpastiller). Tacka vet jag siripiri!! Vad hade vi gjort utan siripiri?

Nej nu ska jag hitta på nått att göra! Vi hörs och ses!!

//Rimza

söndag 26 februari 2012

ett tag sen...

Jaha ja. Det var ett tag sen jag var här och skrev. Men nu ska jag försöka skriva lite. Vad har då hänt? Nå det blir ingen flytt just nu. Men vi hoppas att kunna flytta innan våren/sommaren. :)

Var på ett home party till Tina här i fredags. Hittade faktiskt lite att köpa. :) Det var Perfect Home Party som det handlade om. Är egentligen inte för såna partyn men ja, det var nog helt ok. Så jag funderar på om man sku vara värdinna någon gång, skulle kanske vara kul. Min mamma och min syster ville veta mer iaf så då tänkte jag ta dit min katalog så de får se vad det är. Okej det är lite dyrare saker men de är ju hemgjorda och jätte fina. Gå in på www.perfecthome.fi så får du se vad det är. :)

Nu ska jag sluta, ha det bra!!

//Rimza

måndag 13 februari 2012

Månda...

Denna dag hoppas jag att är vår tur dag! Ska fara å se på en lgh!! :) så snälla måndag, gå relativt fort fram till kl. 16!! :)

fredag 3 februari 2012

Mitt paket!!

Nu har mitt efterlängtade paket kommit. :D så jäkla nöjd. :)

torsdag 26 januari 2012

skulle vilja...

Säga en hel del nu men det är väl bäst i att tiga? För man får det bara tillbaka. :/

Men en sak kan jag säga att kastar du skit på mig så kastar jag tillbaka!!

Hämnden är ljuv!!

//Rimza

onsdag 25 januari 2012

Ner...

Vågen visar -2kg!! Äntligen måst jag få säga! På tre veckor har jag då gått ner dessa ynka 2kg. Jag hade hoppas på 3. Men man kan ju inte få allt här i livet. Men jag är glad ändå. :) just nu ligger jag under täcket och är små yr. :/ Inge kul alls! Så jag tror det blir och vila en stund innan jobbet kallar 13:15!

Ha det gått!!

//rimza

måndag 23 januari 2012

Mina mål

Ni tänker nog nu att jag överdriver men jag tänkte dela mina delmål med er. Kanske man får bra feed back men det behövs inte. Jag klarar det nog själv. Jag kommer nog att uppdatera vart efter men den här veckan blir det HÅRDA tag. För på söndag när jag väger mig ska det banne mig vara -2kg man kan alltid hoppas!!

Mina mål är då:

Mål 1: 110 kg datum:
Mål 2: 105 kg datum:
Mål 3: 100 kg datum:
Mål 4: 95 kg datum:
Mål 5: 90 kg datum:
Mål 6: 85 kg datum:
Mål 7: 80 kg datum:
Mål 8: 75 kg datum:
Mål 9: 70 kg datum

Bonus mål 10: 65 kg datum

Jag blir glad när jag når mina mål. :)

Jag hoppas att den 17/06-13 (dagen jag fyller 30) väger 65-70 kg!! :)

Nå nu ska jag gå och sova!! GO NATT!!

//Rimza

Står still!


På både gott och ont... Va TUSAN ska man göra för att gå ner lite iaf?? Mina planer håller på å gå i botten.... :(

Bläää... Steg på vågen i morse. FAN man står ju still... Va?? Inget ha hänt heller. Byxor känns lika dant som förr. Nu håller jag på och funderar på om man skulle köpa påsar och äta det typ nästa mån? :/ Jag hade tänkt gå ner 5kg i mån. Kanske jag har för höga förväntningar??

Nå ja. Jag sover bättre och jag har börjat äta frukost(!) som jag inte har gjort på några år. :)

Sen är jag inte så godis sugen mer. Börjar bli bättre. Vi hade munkar på jobbet förra veckan. Jag tog nog en men jag åt bara den. Sen fick det bli bara kaffe. :)

Nå nu ska jag gå och sova så man orkar med morgondagen!

//Rimza

fredag 20 januari 2012

Fredag...

Gud vad skönt med fredag i dag!! Jobbat som bara den denna vecka så nu är man lagom slut. :) men det är en skön känsla i kroppen. :D

Nu ska jag ta det otroligt lungt!! Vi har skaffat IPTV så nu har man fler kanaler!! :D

//rimza

torsdag 19 januari 2012

Två jobb..

Jaha ja... Snart har denna vecka också flugit iväg. Å va ha man gjort?? Jobbat å jobbat... Synd bara att man måsta tacka nej till ett jobb. Men men sånt är väl livet?? Just nu har man ju två jobb fast de är på samma ställe. Så man behöver inte stressa med att förflytta sig. Men man märker att man är ovan att jobba långa (normala) dagar. Först så är man i kallskänken på Vikingaåsen sen fixar man mellan mål till humlan.

Så man kommer hem så där runt 16 varje dag. Men nog saknar jag att få vara ledig mitt i veckorna. Men man hinner nog med ändå. :) nej nu fixa nått att äta.

//Rimza

måndag 9 januari 2012

Tid...

Det är lustigt det här med hur fort man vänjer sig med nånting! Nu är det så tyst här hemma att man skulle kunna höra en knappnål falla. Rasmus är i skolan och Ronny är på jobb. Så det är bara jag hemma just nu. Man har ju haft Rasmus hemma i 2 1/2 vecka och man har vant sig att han ska va hemma men nu när skolan har börjat så är det bara jag hemma på dagarna. Så här efter jul å nyårshelgen är det ju skönt förstås att vardagen kommer. Man får ordning på rutiner och sånt.

Nej nu ska jag hitta på nått!!

//rimza

lördag 7 januari 2012

Drömmar...

Eftersom jag under senaste natt drömt om att jag blivit jagad av puma och leopard och blev biten så tänkte jag att jag måste ju kolla upp det vad fet betyder. Så här kommer lite drömtydan. Jag gillar ju sånt!

Djur: Om du drömmer att du blir attackerad av vilda djur och lyckas skrämma bort dem, betyder det att du kommer att skaffa dig vänner, som hjälper dig att komma upp i världen. Om du blir biten av ett djur måste du se upp med en falsk vän. Att höra djur varslar om en ekonomisk vinst.
Källa: http://hem.passagen.se/medi/dream.htm

Hoppas jag slipper hemska drömmar i natt!!

Go natt!!

//rimza

torsdag 5 januari 2012

Mitt tråkiga liv! Och jag gillar det!

Nu har jag gett mig 17 på att jag ska gå ner till 70 kg tills jag fyller 30. Har 1½ år på mig. Så jag tror inte att jag tar så mycket skada.

Varför sådan rubrik är att alla verkar så "arga" på sina liv, jag tycker om mitt liv på sidan om. Jag har inget behov att ha en massa vänner just nu. Jag har mina få som jag kan ringa när jag vill typ. :) Ni är guldvärda!!

Men sen har man några vänner som kan ringa närsomhelst om de har ett problem. Vilket inte stör mig men jag undrar varför just jag?? Vad har jag som gör att de kan ringa/messa mig? Inget ont menat nu!! Utan jag undrar helt allmänt för det har varit så sen jag gick i skolan, kankse jag lyssnar mer än andra, kankse jag kommer med kloka råd?? Lite feedback skulle vara kul. För det är ju några som har sagt att jag borde bli psykolog, ha ha... neee det har jag inte NERVER till!! Men de har väl bra betallt väl. :)

Nå ja... :) Jag tycker man ska vara nöjd med det liv man har valt!!

Sen har jag grävt ner min stridsyxa, för det hjälper inte alls att va stridslysten, fast jag vill ibland klösa och riva! En liten bitch kan man ju va. Men sån är jag, har du problem med det så fine, inte stör det mig, men kom och säg att nu är du elak. För jag tänker inte på att jag kan vara elak!! Oftas så märker jag att jag är det.

Nej nu ska jag återgå till min städning, ha en fin torsdag!

//Rimza

torsdag 29 december 2011

hatar...

Hatar att inte ha två bilar. Hatar att inte ha pengar. Hatar när folk tror en massa... :/

Nu snart får jag i nerverna på allt å alla!! *suck* men men...

PMS besvär va e d? Ni kan ju få leva som mig om ni tror att mitt liv är så jäkla lätt att leva. Nej nu måst jag kolla ett blodsocker på min underbara son! :)

Ha de!!

//Rimza

torsdag 22 december 2011

Snart snart!!

Att man kan längta så in märgen på att få far och titta på en lgh. Jo vi ska ev flytta snart... :) Blir det så ska vi ha värsta festen här. Jo du!! Ha ha... :D

Funderar på om man ska sluta blogga här, har tröttnat på sidan lite. Funderar på om man sku börja blogga på bloggen.fi.

Jag meddelar i så fall om det blir så.. eller någon annan bloggsait! :)

Ha en bra dag!

//Rimza

lördag 17 december 2011

6 år sen...

Snart har vi mitt livs jobbigaste dag här. När alla minnen kommer och man tänker en massa på d!! *suck* Ska int ta upp de just nu.. Men datumet jag talar om är den 21 december, dagen då min underbara son fick diabetes, minnena kommer och jag får obehag, skit jobbigt men jag kan hantera det.

Nu ska jag fortsätta städa lite innan det är dax att fixa sig för 30 års fest!!

Ha en fin lörda!!

//Rimza

måndag 12 december 2011

Måndag

Jaha ja! Måndag i dag då.

Var till Sverige i lördags. Var nog jäkligt nice att va borta över dan men guu va skönt det var att komma hem. Vi var till Ikea, Jula, Rusta, Lek it. Ja, överallt. En liten kul grej, VÄRDEN är liten, för när vi var till Barkarby så va vi till Bauhaus och skulle handla en liten blomma till pappas tant som vi var till senare på dan. Men på Bauhaus så träffa vi på mammas och pappas granne. *hoppsan* Tyckte det var lite konstigt att träffa grannarna i Stockholm. :)

Jag handlade massa grejer hem. På IKEA så handlade jag bla. gardiner till sovrummena, och stolsdynor till köket.

Tja det var lite om lördagen det.

Va händer i dag då? Nå inte så mycket. Ska till sjukhuset om en timme ca. Har fått en knepig bula/svullnad på benet. Som gör ont och svider. Så jag hoppas att det inte är någe farligt, eftersom det är rött och varmt. Så det kan vara inflammation.

Nå ska se vad sjuksköterskan säger. :)

Ha det bra!

//Rimza

tisdag 6 december 2011

Finlands Självsändighets dag


Dagen till ära så kom årets första SNÖ!! Va fiint! :) Inte så mycket men ändå lite.

Va händer annars i da då? Marknad inne i stan. Träffa lite folk. Annars vet jag inte vad som händer. Ronny är ju ledig i dag. Eftersom det är en röd dag här i Finland. :)

Nej nu ska jag sluta!

Ha en fin Tisdag, kanske kommer det nått inlägg med historiska inslag under dagen. :)



//Rimza

tisdag 29 november 2011

Min nya mobil

Var å skaffa en ny IPhone i går :) blev en 4S! Mycket bättre än min gamla mobil! Den har klara fina färger. Den är inte så tung eller känns plastig. Utan den är jäklig fin! :) när gubben fick se den ville han ha en likadan! Så nu har vi var sin, fast olika färger! :) vilket är bra så vet man vems som är vems! Nu ska jag leka lite till med den! Ha det gött!

//rimza

fredag 25 november 2011

Siw Malmkvist - Mamma är lik sin mamma

Lite städ musik!

Städar!!

Ojoj, va duktig man kan va! Håller på i köket och det blir såå fint. Kanske det kommer bilder när allt är klart, men får se!! ;)

Nej nu ska jag gå och fortsätta! ha en fin freda!!

//Rimza

torsdag 24 november 2011

Provar lite

Nu har man blogger på iphonen! Som man har längtat efter denna app! Så nu måste man ju prova och se hur det blir! Ha det!

//Rimza

Snön lyser med sin frånvaro!!


Jaaa, var är snön?? Jag vill ju ha snö. Men det är bara grått och trist på denna ö. *suck*
Ifjol denna denna tid så var det massa snö. Men då gnällde man att man måste ut och skotta bort snön. Men oj, va ljust och fiint det var.

24 november i dag då. Jul gatan öppnar ikväll ska nog gå och titta iaf, det är en månad kvar till julafton. *hurra* hoppas snön kommer till dess iaf. :) Fast julstämningen lyser också med sin frånvaro men jag försöker lyssna på julmusik så kanske jag hittar den. :)

nej nu ska jag äta nått innan jag fortsätter reda upp här hemma!
Ha en fin torsdag alla!!

//Rimza

måndag 21 november 2011

inte nöjd...

Jag är inte nöjd. Inte alls nöjd med min blogg... :( Vete 17 hur jag ska få den fin... *morr*

Nå väl, d regnar å e trååk hit på ön...

Nee

Nu ska jag dra täcket över huvudet å försvinna in i en film tror ja!

//Rimza

måndag 14 november 2011

åhå ja ja!!

Får se om Rasmus får sensorn som mäter blodsockret snart då... Eftersom han har tappat känseln i fingertopparna. Så måste vi bli snällare mot dem och då vore det bra om han får en sån som kollar blodsockret ofta men i magen. Låter skumt jag vet men jag kan inte förklara just nu så mycket hur den funkar (vet knappt nått själv just nu) här är en bra sida där företaget berättar vad det är. En bra sida!
http://www.medtronic.se/sjukdom/diabetes/produkt/kontinuerlig-glukosmaetning/nytta--risker/index.htm

D0m har en massa info om olika sjukdomar inte bara Diabetes utan hjärtsjukdomar m.m. :) Gå in och kolla om du är intresserad! :)

Sen ser jag framemot den 16.12!! ojoj... vilket party de kommer bli! tihi.. :)2

söndag 13 november 2011

Lördagen... ^^

OJ oj!! Jag säger nå det!! Vilken kväll i går!! :) Vi började med att fara till Mariepark på Transmars 50 års jubileum. Det var nog trevligt allt. Men det blev lite långtråkigt i längden. Men Middagen var god. :)

Vi fick då till förrätt, det var mer som en aptitretare, för det var tre små "rätter" eller va man nu ska kalla de för. Det var då två små rostade brödbitar med räkröra och Smetana eller nått liknande. Sen var det nån slags sparrissoppa med ren eller villt kött i.

Sen var det varmrätten det var då oxfilé som var grillad. *mumms* lagom röd för min smak men det saknades lite kryddor dock. Till det så serverades då potatis gratäng. Som var lös och potatisen var små hård så det var inte gott.

Efterrätten var god iaf! Oj, det var den godaste Creme brulee som jag har ätit. Sku nog ha önskat mig lite tjockare karamell skorpa på toppen men men. :) Sen till den då så va det en liten glasskula med kaffe/mocka smak. Den var inte så god.

Tja va gjorde vi mer då? Va till Gottby på Folkrace fest. Där var det nog ok men jag fick långtråkigt. Sen var vi till bästa Nela. Kom väl hem kvart över 3 i natt! ups... ha ha

Ne, nu ska jag göra nått annat!

Ha en fin Farsdag i dag alla pappor!

//Rimza

fredag 11 november 2011

Ronny & Ragge - Köra Fort Som Fan



NOSTALGI!!

Ronny & Ragge - Rara Söta Anna

lite va som ha hänt

Var och besikta bilen i onsdags. Den gick igenom prickfritt! :) tihi...

Var till Nela igår! Lilla Cissi blev så förtjust i Ronny, hon brukar inte hoppa upp i famnen hur som helst utan hon är den som iakttar va som händer. Men hon somna igår i Ronnys famn. Så nu vill vi hitta en lgh så vi kan ta hem vår lilla (okej då, stora ;) ) bäbis. :) Helst i Jomala då. Eftersom Rasmus blir kanske tvungen och byta skola och det skulle jag inte villa.

Va händer annars då?? Nå inte så mycket det är ju FREDAG i dag så. Tar det mest lungt! Ska väl försöka städa lite. Tvätta golv och vika tvätt, diska ge min underbara pojkvän en öl eller två när han kommer hem. :) Eller va säger ni? ha ha

Nu ska jag hänga tvätten sen ska jag vika ihop lite tvätt, längtar tills i morgon!!

Ha en fin fredag!

//Rimza

fredag 4 november 2011

Morgon humör...

Aj då! I dag så hade jag inte mitt bästa morgon humör, vet int men jag brukar int ha så här dåligt morgonhumör. :/

Men men... Snart in till stan å fixa en krans till farfars och farmors grav. Saknar farfar jätte mycke. Farmor har jag knappt träffat (hon dog när jag var 3). Synd för många säger att jag har mycket av henne i mig.

Fick ett mail från Buzzador i da, synd bara att man inte kan va me i deras kampanj nu när de äntligen skickar ut ett åt mig. Det handlar om att "sälja" guld å få kontanter, men jag äger inga guld smycken eller nått sånt. putt

Men är det någon som vill bli buzzador så kan jag rekrytera er. Skicka ett mail eller så går ni in på buzzador.com och blir medlem. :)

Hoppas att jag hinner få mitt paket från eleven.se men min vanliga tur så kommer det väl först på månda!

Nej nu måst ja nog göra nånting!

Ha en fin freda!

//Rimza

onsdag 2 november 2011

smink



























































Detta är då det jag har beställt från eleven.se.

//Rimza

lust... till inget!

Vart tog min städlust vägen? :P Har hur mycket som helst att göra! hmpf...

Hittar ni den skick hit den då... Snälla!

Nee nu ska jag försöka göra nått!!

om ni bara visste...

Mitt liv är sååå himlades tråkigt just nu! Vill ha lite mer aktion om man säger som så...

Men jag väntar spänt på mitt paket från eleven.se. NÄR kommer den??

Bild kommer upp sen när paketet är hemma! :)

måndag 31 oktober 2011

Eleven.se

Tack syster!! :) Nu har jag skickat efter smink för nästan 50€, ups... Så nu väntar jag på spänning på paketet. :) happy

fredag 28 oktober 2011

"Tre hängda munkar"

ojoj, vilken sjuk vecka det har varit. Men guu va skoj! I tisdags så va jag på jobb som va planerad, sen skulle jag va ledig tills i da. Men nehe du! Jag hamna å jobba i onsdags med. Ett fint mess kl 07.15 typ. D va bara att hopp i kläderna, sen va d bara att jobba jobba!! :)

Dessutom så har Vikingaåsens matsal fått ett namn. Hör och häpna "Tre hängda munkar"! Måste tillägga att det är barnen som har röstat likt ett riktigt val! :) jätte bra av skolan!

Nej nu ska jag hitta på nått kul med mina boys!! :)

ha d!!

//Rimza

måndag 24 oktober 2011

jeeeii!!

Nalkas jobb i morgon igen! sjukt skönt!

Snart är det November. Å me November så kommer det lite fester! å alla på samma DAG! (!) *ups* ha ha... så den 12/11 blir det tre fester på en samma gång. Ska bli kul. :) Rasmus e då hos mormor å morfar! Jo dom vet att vi ska flänga runt den dan! Vi tänkt väl börja på park kl 15.00. Sen kl 16.00 så drar vi på 50 jubileums fest i Mariepark sen på kvällen där vid 19.00 så drar vi till Gottby på Folkrace fest! ujuj... TUR att man ska vara nyckter! :) Sen vid 23 eller senare drar vi vidare till Hammarland, säkert blir det stan å utgång senare på natten.

Va ha vi gjort annars då ihelgen? nå int mycke varit hos svärmor å träffa Ronnys morbror Sune som bor annars i Sverige, riktigt kul att se han igen! :) Va till Fantasia å käka midda igår. Ronny och sune beställde Bombay (pizza) Men Ronnys va bränd så han fick en ny. Jag åt en Caprizosa (inbakad) Rasmus åt hamburgartalrik medan Mona åt schnitzel. :) Min pizza va nog god men den va lite för saltig. Men den gick nog ner.

Nu ska jag se lite på TV. Sen blir det lite hänga tvätt å sånt! :)

//Rimza

fredag 21 oktober 2011

21 oktober = domedagen

Jaha så va den här då domedagen! ha ha... låt mig skratta! Tror int på sånt men man kan få sig ett gott skratt när man läser om det. Får se va som händer. :)

Vi har ju "klarat av" två tidigare dagar som jorden skulle gå under. Först var det nångång 1994 sen var det den 21 maj i år (2011) och nu så pratar dom om att det är i da! ojoj... ja säger d då! Enl. Aftonbladet.se så är han ganska säker på sin sak! Ha ha... låt mig hån le!

Va ha hänt annars i da då? Nå ja ha varit på jobb mellan 10-15. Riktigt kul va d!

//rimza

torsdag 20 oktober 2011

Att bleka tänder...



Jag som alla andra vill ha ett bländande vitt leende, men va ska man välja? Ska man beställa på nätet, gå till nån som gör det typ tandläkaren? Skulle vilja veta lite mer om det. Har så många frågor. Är det någon som har gjort de? Hur upplevde du det isf? Köpte du och gjorde det hemma? Eller gick du till någon som gör det? vad kostade det? Som sagt MÅNGA frågor!

ne nu ska ja gå!

//Rimza

onsdag 19 oktober 2011

buzzador...


jaha ja... så va man en buzzador. :) eller ja ha varit det i snart en månad.

Men jag har tänkt länge på att blogga om det. Men har int kommit mig för förren nu!

Du undrar säkert va en buzzador är för nått. Jo det är en site på nätet som förespråkar "mun till mun" marknadsföring (www.buzzador.com). De har olika kampanjer som man kan få prova gratis. Man kan dela ut de till sina vänner och man ska rapportera det som har varit bra och så till dem. :) Bara jag får min första kampanj så ska jag dela ut till höger och vänster (skoja).

Jag är förväntansfull inför det här. Har några vänner som håller på me det och det värkar så otroligt kul. :) Så får väl se lite va som händer. :)

Nu ska jag hänga tvätt! Ha en fin dag alla! På våran lilla ö så skiner solen!

//Rimza

tisdag 18 oktober 2011

ups...

hoppsan nu har man int varit å bloggat på ett tag igen! *skäms*

men det har inr hänt så mycke här. har jobbat en hel del. Sku ha varit på jobb i da å går men rasmus va sjuk så jag kunde inte :(. I da sku ja ha jobbat på tre platser på en gång. (ja vet, populär :) ) Alla på vikingaåsens skola. Samma skola som rasmus går i. En ville ha mig i städningen å två ville ha mig i köket (en som lunch kock å en som mellanmåls kock) ha ha...

Men d funkar int så bra just nu iaf! men jag har hoppat in där tidigare i höst å ja trivs bra i köket så skulle det bli en tjänst ledig dit så sku ja söka den ganska hastigt! Nej nu ska jag gå å sova!

Ha en bra natt alla!

//Rimza

tisdag 27 september 2011

Några bilder... :)

Tänkte ta igen lite efter några dagars uppehåll!

Dag 4 - En bild som väcker känslor
















När jag tänker på krocken så vill jag bara börja gråta. :/


Dag 5 - En plats du saknar



Saknar Sommaren!

Dag 6 - Någon du litar på



Gulle... :) älskar och litar på han i vått och torrt... :)

Dag 7 - Någon du saknar



Min lille bror och hans familj!

måndag 26 september 2011

Längtar.... :D


Vill ha lördag NU!! Ghhaa... Nå väl veckorna bara går.
Måndag kväll och jag ska snart gå å lägg mig. Men jag är lite uppspelt så jag kan inte sova ännu! I morgon har jag lite att göra. Ska till verkstand med Opelina! :/ så man kommer till Skepptuna. Oj, va d ska bli kul att fara ti Sverige fast det är bara över dan! :)


Men nu blir d sängen så den här veckan går fort!! :)



Ha en fin vecka!! (om jag inte skriver nått under veckan)

//Rimza

fredag 23 september 2011

Dag 3 - En konstig bild


En lite konstig bild om man frågar mig... :) men den är fin också!

torsdag 22 september 2011

Dag 2 - En dag du minns

denna dag minns jag väldigt bra. Rasmus och kusinen William. :) William bor ju inte här på Åland utan i Gammelby i Pernå (Lovisa). De brukar komma hem lite nu och då, har lite skuldkänslor dock, eftersom det är snart ett år sen vi va dit. Men vi får väl fara på Sportlovet. :)

//Rimza

Fyyy bubblan... :(

Den som säger att diabetes är enkelt. Tänk om snälla... Håller just nu på att få i nerverna på Rasmus diabetes. *morr*

Han har varit hög nu varje (!) dag i snart en veckas tid. Vaknar med ett helt ok värde, äter får insulin vanligt vis 1,5-2,5 men sen jä***r far det upp i höjderna ligger mellan 16-21 i blodsockret, får mera insulin får väl kanske mellan 3-5 enheter mer än va han ska ha... sen efter lunch dimper han ner (det är det som är farligt) till 2,5 eller mer. Utan förvarning. Det är skit jobbigt. Vill inget hellre än att han ska få ha ett normalt blodsocker (3,8-8,3). När ska man få vara nöjd?? Jag bara frågar. Men vår assistent är helt underbar. Så nu blir det och ringa till barn avd. och höra va ska vi göra?? Så här kan vi ju inte ha det!

Förlåt, men jag har ju bloggen som ett redskap att lista ut dessa problem. Om det inte passar så behöver ni inte läsa min blogg.

onsdag 21 september 2011

Dag 1 - Du som fotograf





En vår bild tagen i Lemström.


idé torka...

Eftersom jag har blogg torka så tänkte jag att jag skulle börja med tema inlägg.

Ska följa detta nu i några dagar!

Bara för att jag kan
Dag 1 - Du som fotograf
Dag 2 - En dag du minns
Dag 3 - En konstig bild
Dag 4 - En bild som väcker känslor
Dag 5 - En plats du saknar
Dag 6 - Någon du litar på
Dag 7 - Någon du saknar
Dag 8 - Någon du älskar
Dag 9 - Någon som betyder mycket
Dag 10 - Någon som ger dig inspiration
Dag 11 - Någon du tycker om
Dag 12 - Någon du skulle offra livet för
Dag 13 - Något du vill ha
Dag 14 - Något som får dig att gråta
Dag 15 - Något som är viktigt för dig
Dag 16 - Dig själv nyligen
Dag 17 - Dig själv skrattande
Dag 18 - Dig själv
Dag 19 - Själv för längesen
Dag 20 - Dig själv som lyckligaste
Dag 21 - Den du senast fick sms av
Dag 22 - Den du alltid har roligt med
Dag 23 - Den du alltid kommer att älska

torsdag 15 september 2011

Hungerdagen

Rasmus fick en lapp med hem från skolan att de ska delta i hungerdagen, jag bara ryste, inga bra vibbar. Jag minns hur vi uppmärksamma hungers dagen i lågstadiet i Lemland, vi fick någe som likna gröt, men smaka blää... vi fick bara ett knäckebröd till och vatten ingen mjölk. Lärarna sa att vi måste tänka på dem som svalt i världen. Vissa kanske inte ens får majs välling eller vatten. Inte brydde man sig om det då.
I dag kan jag nog tycka att det är helt ok, att skolorna uppmärksammar det hela. I Vikingaåsen så samlar dom in pengar. Det är helt frivilligt.

I affärerna står det folk med bössor och samlar in pengar till Röda Korset. Så det är inte bara skolorna som uppmärksammar hungerdagen.

Bilden är från rödakorset. Där kan man bidrag med en slant om man vill.

Nej nu ska jag göra något vettigt än att sitta framför denna tom burk. :)

Ha det!!

//Rimza

torsdag 8 september 2011

vet int...

jaha ja! Snart är denna vecka till ända. :/
Var till stan i går och köpte nya skor till Rasmus. Han behövde nya, de gamla va slitna och han fick ont i fötterna av de. Så då tog jag mig i kragen och for och köpte nya skor. Han har dessutom hålfotsinlägg. För att han går så mycke på TÅ. Man säger och jag känner mig som en höns mamma. blää...

Rasmus kan ju gå på hälen också men han "vill" inte. Han har en fix idé helt enkelt. :/

Nee nu ska jag gå å göra nått vettigt borde gå till kommun men ja.. orken finns lixom int... :/

Ha en fin dag alla! Fast det är mer grått i da igen!

//Rimza


tisdag 30 augusti 2011

kankske turen vänder nu!

ja e så glaa!! Tack skära vän som gav mig ett nr! Ett nr till ett JOBB!! ååå :)

så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!

PUUUUSSSSS!!

//Rimza

måndag 29 augusti 2011

städar....




Passar på att städa lite nu när Rasmus e i skolan! :) Men tog en paus och skriver lite här.

Tänkte berätta va som har hänt i helgen. I egentligen inget alls förutom att gulle slog personligt rekord! Han fick 19 poäng i lördagens folkrace, mycke folk var d! Många som undra va som hade hänt me bilen. ha ha... NYA däck!! :D Tack Mange. L! <3

Var och titta lite på ett hus här i jomala. Var säger jag inte. ;) Ska ta kontakt med mäklaren och se om man kan komma å se på huset. Det är bara att flytta in. jeeiii, men kostar 165000... ghaaa... banken ger garanterat inte de pengarna. :( om ja int hittar ett jobb. har sökt ett! hoppas att jag får det så man kommer från denna lgh. :/

Orka bry sig. för vi vkulle vilja ha en hund men d får vi int ha. och denna lgh e så sliten så den sku behöva lite ny färg. Taket skulle behöva bytas men inget ha hänt, ble lovad i juni så sku d bli byte men icke. morr

Nee nu ska ja gå å diska klart! ha d så hörs vi!!

många kramar!!

//Rimza

söndag 21 augusti 2011

båtar!

va och tittade på Shoot Out 2011 i lördas. Vilket var helt ok att fara å titta på. Fast de fick flytta banan som Formel-1 båten sku köra till andra sidan Slemern. :/ det var nog ganska mycke publik. :)

lite bilder nu då... :D



















//Rimza

lördag 20 augusti 2011

1:an


Så nu har Rasmus börjat ettan. Allt har gått bra. :)
Lite över mina förväntningar vilket är ju bra. :)

Va händer annars då? Nå int så mycket. Funderar mycket på om man ska hoppa av skolan och börja jobba ist. Har tröttnat på skolan. Duktigt, vill ha pengar så man kan unna sig nått ibland. Vi har ju saker som måste rustas upp på stugan. Som int e så speciellt billiga. Jag åter kommer senare va vi ska göra. :)
Det är inget farligt bara att vi ska se vad som måst göras nu och vad som kan vänta tills i vår. Måste ju prata me C också ju. :)

Nej nu ska jag gå.

ha d!

//Rimza


tisdag 16 augusti 2011

Vilken dag!


Var till stan i går. Skulle fixa lite. När vi skulle gå till MI-Data med min telefon så höll Ronny på att bli överskörd av en MOPED! Snacka om att man ble små skraj. När man tänker efter så kunde det ha gott illa. För jag och linda höll Rasmus i handen, tänk om han hade hållit Ronny i handen istället. Vill inte tänka på vad som hade hänt då. :( ujuj

Vi måste till labben i morgon med Rasmus. Dax för hans årliga prover. Han gillar det inte men va gör man? Han måste ju ta dem så hans läkare vet hur d e med han. I fall man måste öka dosen eller nä. :/

Men nu blir d sängen så man orkar med allt i morgon. Ska ju fixa naglarna å så ska vi till Skolan på möte med Rasmus nya assistent. :) nice nice

Go natt alla mina vänner!!

//Rimza

tisdag 9 augusti 2011

Beställning


Nu har man beställt en ny matta, gardiner och sängkläder från Cellbes.


Så ser de ut. :) Han har själv valt så.

Va händer annars då? Nå Linda och Johan kommer till oss på midda i da.

Nej nu måst jag gå å städa!

//Rimza


söndag 31 juli 2011

Del mål 1

Nu har jag nått mitt första del mål 1. JAAA!! Så skönt!!

Annars så händer det int så mycket i mitt liv. Jobbar och sliter. :)

Ha det fint.

//Rimza

onsdag 20 juli 2011

onsdag

Så va man ledig en sväng igen då. :)

det händer nog inte så mycket i mitt liv, d e jobb, jobb och jobb... men det kommer pängar!! :)

I dag ska jag till Mickiz på kaffe. Ska bli underbart att få träffa henne igen. :) Nog fast vi träffades i lördas. Ha ha... ojoj, vilken helg... TACK alla men jag ber nog om ursäkt för att jag fräste. Jag var duktigt trött och sliten där kl 1 på natten dessutom så har hamnade vi ut till ECKERÖ!! Nå väl.. det gick ju fint iaf. Men det susade i öronen på Söndan sen när man sku fara på jobb. :) Bilen hade lite väl skrååål i sig men men...

Sen ska jag till banken och fixa lite där. :)

Nej nu ska ja ti stan...

ha en fin onsdag...

//Rimza

tisdag 12 juli 2011

Ledig...

He he... Så va man lite ledig nu då. :)

Va händer annars då i mitt liv? Inget egenteligen. Allt flyter på som vanligt. :)

Rasmus ska börja simskolan snart, hoppas att han tar några märken. :) Gör nog inget om han inte tar märken bara han lär sig simma. Vi fick ju nya skor åt han, gissa, han går ändå på TÅ! GHAA man säger att han ska gå på HELA foten men icke. Fattar int varför han inte går på hela foten. Nå vi får väl se va som händer.

I helgen så ska han följa me mormor och morfar till Sverige. Han kommer tycka att d e bra! Va ska man annars skriva om då?

Ne nu ska jag sluta! Sängen kallar!

Go natt go vänner

//Rimza

lördag 2 juli 2011

nu funderas det...


Efter att ha kollat på ett hus, så ble ja kär. ojoj... Vilket läge. MEN fel kommun. Finström, fast vi vill nog ha i Jomala men det finns int någe hit.

Det som vi hitta så kosta ca 50 000 €. Int så dyrt men det behövs renoveras. Byggt 1950 (tror ja) Rött med vita knutar... lovley

Finns mer på adressen http://www.lyyskikonsult.ax/node/127

KÄR!! Måste bara hitta ett jobb nu då... :)
Lättare sagt än gjort. Men ja hitta ett jobb som jag ska prova att söka. Men knappast att man får det men söker man det int så får man ju inget heller.

Nej nu ska jag fixa lite innan det blir sängen!

Go natt!!

fredag 1 juli 2011

Sex snart sju


Vart har åren gått?? Tyckte ju just att man hade en baby och nu helt plötsligt hade denna lilla baby blivit 7! Ojoj, nu blev man ju gammal.. :P

Va händer annars då? Nå int så mycket. Ska väl ti stan och fixa lite presenter ti Rasmus. Det som kanske är på G är att jag funderar på om man sku byta blogg, men jag vet inte. :/

Måste väl till Vikingaåsen och se var Rasmus ska gå någonstans. Han ska gå i 1b. :)

Nej nu ska vi dra oss mot stan och fixa lite. :) Ha det gött... :)

//Rimza

torsdag 30 juni 2011

Varm dag!!


I dag har det varit VARMT!! Lite för varmt om man frågar mig. Men jag ska inte klaga ja va ju LEDIG!! :) Så dagen har spenderats med att tvätta kläder dessutom så har jag varit med Petra, det va trevligt som vanligt :) måste ses oftare tycker jag! :)

Sen for vi och simma till nabben. Rasmus var jätte duktig och försökte simma lite. Mer övning så kan han snart simma. Dessutom så ska han gå i simskolan i Lemland i sommar. :)

Nu vet jag inge mer så jag säger Go natt!!

tisdag 21 juni 2011

söndag 19 juni 2011

En mulen söndag!!

Håhå... Söndag i dag då. En mulen sådan. Å ja e LEDIG! Ghaa... Vill ha SOL. Men men man kan väl int få allt här i världen heller.

Nåja man kan ju leva med det å. :) I morgon blir det jobb som gäller. När man jobbar så uppskattar man varje ledig dag som man har. :) Fast jag har varit ledig ganska mycket nu i vinter så är det rätt så skönt med några lediga dagar. :)

Va händer i da då? Nå int så mycke tror jag. Ska väl ut till lemström en sväng kan jag tro. Ronny har väl några nya buglor på bilen sen igår som måste ut. :) Det var ju folkrace i går. Det hände ganska mycket igår på banan. 4-5 som snurra runt, en som hamna å "plocka" blommor. ha ha... Dom lekte off road. :D

Bilder kommer sen på hemsidan!! www.alandsfolkrace.ax

Nej nu får ni ha det!!

Puss å kram

//Rimza

tisdag 14 juni 2011

Tisdag




Just så, Så har halva juni gått snart då... -.-

Å va ha ja gjort då? Inget, nåja, vi va i Lemström HELA förra veckan. Min lille bror Ulf med familj va hem. det va riktigt kul. =)

Så ha ja börjat jobba. E på sveagården i köket och lagar mat till pensionärer och dagis. Riktigt skoj.

Det har öppnat en ny affär, S-Market (varuboden) =) Va dit i går å handla. Billigt va d. Men Kantarellen tycker ja ha blivit rörig, efter deras om byggnader. :/

Nej, nu vet jag inte va ja ska skriva om. Det blir att laga rabarberpaj lite senare i kväll tror ja. =)

Så ha det så bra nu!!

//Rimza

fredag 10 juni 2011

Fredag

så va det freda IGEN!! Hmm, tiden går för fort nu! Jag vill stiga av... (om d nu går att göra d) ;-)

Så va min "semester" snart slut. Börjar jobba på månda. Ska bli riktigt kul att få lite mer pängar på kontot. :) Dom behövs verkligen. Ska också börja skriva min uppsats så den blir klar och kan skickas in till min eng lärare. =)

Just nu så är min lille bror hit till våran vackra ö.

Nej nu ska jag börja gå. Rasmus ska till dagis, han har eg. bara TVÅ veckor kvar på dagis sen får han va me moster Linda å Johan. :)

Ha det!!

//Rimza

lördag 4 juni 2011

Dodge med Hemi motor i... :)


Ronny vill ha en. =) Den är snygg!!


Stridsyxan....


Hmmm funderar på om man skulle "sluta fred" men jag vet int. DU värkar inte villa det så då får det vara. Rätta mig om jag har fel. DU vet nog vem jag menar.

Funderar på också va e d för en vänner jag har? Kan man lita på nån?? Vem kan jag prata med om MINA bekymmer?? Utan att man får höra det bakom ens rygg?? Orkar inte mer snart, orkar inte höra ååå det är såååå synd om mig... MEN jag DÅ!! Får jag aldrig vara ledsen, arg eller små deppi?? Nej då ska man vara stark och få höra att "ja men du har ju familj, hur kan du vara deppi?" Du borde vara lycklig och så". Jag blir så trött på sånt... :/

Jag har å jobbiga tider, tro det lr ej men det är sant. Just nu så mår jag bättre men jag funderar mycket på vilka vänner jag kan prata med (okej jag har kanske två lr tre som jag kan prata med).

Men men... nu får det vara slut deppat på bloggen... Och om nån tog illa vid så säger jag jaha, men då kanske du sku tänka om lite...

Ha en fin lörda....

//Rimza