Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

torsdag 20 oktober 2011

Att bleka tänder...



Jag som alla andra vill ha ett bländande vitt leende, men va ska man välja? Ska man beställa på nätet, gå till nån som gör det typ tandläkaren? Skulle vilja veta lite mer om det. Har så många frågor. Är det någon som har gjort de? Hur upplevde du det isf? Köpte du och gjorde det hemma? Eller gick du till någon som gör det? vad kostade det? Som sagt MÅNGA frågor!

ne nu ska ja gå!

//Rimza

onsdag 19 oktober 2011

buzzador...


jaha ja... så va man en buzzador. :) eller ja ha varit det i snart en månad.

Men jag har tänkt länge på att blogga om det. Men har int kommit mig för förren nu!

Du undrar säkert va en buzzador är för nått. Jo det är en site på nätet som förespråkar "mun till mun" marknadsföring (www.buzzador.com). De har olika kampanjer som man kan få prova gratis. Man kan dela ut de till sina vänner och man ska rapportera det som har varit bra och så till dem. :) Bara jag får min första kampanj så ska jag dela ut till höger och vänster (skoja).

Jag är förväntansfull inför det här. Har några vänner som håller på me det och det värkar så otroligt kul. :) Så får väl se lite va som händer. :)

Nu ska jag hänga tvätt! Ha en fin dag alla! På våran lilla ö så skiner solen!

//Rimza

tisdag 18 oktober 2011

ups...

hoppsan nu har man int varit å bloggat på ett tag igen! *skäms*

men det har inr hänt så mycke här. har jobbat en hel del. Sku ha varit på jobb i da å går men rasmus va sjuk så jag kunde inte :(. I da sku ja ha jobbat på tre platser på en gång. (ja vet, populär :) ) Alla på vikingaåsens skola. Samma skola som rasmus går i. En ville ha mig i städningen å två ville ha mig i köket (en som lunch kock å en som mellanmåls kock) ha ha...

Men d funkar int så bra just nu iaf! men jag har hoppat in där tidigare i höst å ja trivs bra i köket så skulle det bli en tjänst ledig dit så sku ja söka den ganska hastigt! Nej nu ska jag gå å sova!

Ha en bra natt alla!

//Rimza

tisdag 27 september 2011

Några bilder... :)

Tänkte ta igen lite efter några dagars uppehåll!

Dag 4 - En bild som väcker känslor
















När jag tänker på krocken så vill jag bara börja gråta. :/


Dag 5 - En plats du saknar



Saknar Sommaren!

Dag 6 - Någon du litar på



Gulle... :) älskar och litar på han i vått och torrt... :)

Dag 7 - Någon du saknar



Min lille bror och hans familj!

måndag 26 september 2011

Längtar.... :D


Vill ha lördag NU!! Ghhaa... Nå väl veckorna bara går.
Måndag kväll och jag ska snart gå å lägg mig. Men jag är lite uppspelt så jag kan inte sova ännu! I morgon har jag lite att göra. Ska till verkstand med Opelina! :/ så man kommer till Skepptuna. Oj, va d ska bli kul att fara ti Sverige fast det är bara över dan! :)


Men nu blir d sängen så den här veckan går fort!! :)



Ha en fin vecka!! (om jag inte skriver nått under veckan)

//Rimza

fredag 23 september 2011

Dag 3 - En konstig bild


En lite konstig bild om man frågar mig... :) men den är fin också!

torsdag 22 september 2011

Dag 2 - En dag du minns

denna dag minns jag väldigt bra. Rasmus och kusinen William. :) William bor ju inte här på Åland utan i Gammelby i Pernå (Lovisa). De brukar komma hem lite nu och då, har lite skuldkänslor dock, eftersom det är snart ett år sen vi va dit. Men vi får väl fara på Sportlovet. :)

//Rimza

Fyyy bubblan... :(

Den som säger att diabetes är enkelt. Tänk om snälla... Håller just nu på att få i nerverna på Rasmus diabetes. *morr*

Han har varit hög nu varje (!) dag i snart en veckas tid. Vaknar med ett helt ok värde, äter får insulin vanligt vis 1,5-2,5 men sen jä***r far det upp i höjderna ligger mellan 16-21 i blodsockret, får mera insulin får väl kanske mellan 3-5 enheter mer än va han ska ha... sen efter lunch dimper han ner (det är det som är farligt) till 2,5 eller mer. Utan förvarning. Det är skit jobbigt. Vill inget hellre än att han ska få ha ett normalt blodsocker (3,8-8,3). När ska man få vara nöjd?? Jag bara frågar. Men vår assistent är helt underbar. Så nu blir det och ringa till barn avd. och höra va ska vi göra?? Så här kan vi ju inte ha det!

Förlåt, men jag har ju bloggen som ett redskap att lista ut dessa problem. Om det inte passar så behöver ni inte läsa min blogg.

onsdag 21 september 2011

Dag 1 - Du som fotograf





En vår bild tagen i Lemström.


idé torka...

Eftersom jag har blogg torka så tänkte jag att jag skulle börja med tema inlägg.

Ska följa detta nu i några dagar!

Bara för att jag kan
Dag 1 - Du som fotograf
Dag 2 - En dag du minns
Dag 3 - En konstig bild
Dag 4 - En bild som väcker känslor
Dag 5 - En plats du saknar
Dag 6 - Någon du litar på
Dag 7 - Någon du saknar
Dag 8 - Någon du älskar
Dag 9 - Någon som betyder mycket
Dag 10 - Någon som ger dig inspiration
Dag 11 - Någon du tycker om
Dag 12 - Någon du skulle offra livet för
Dag 13 - Något du vill ha
Dag 14 - Något som får dig att gråta
Dag 15 - Något som är viktigt för dig
Dag 16 - Dig själv nyligen
Dag 17 - Dig själv skrattande
Dag 18 - Dig själv
Dag 19 - Själv för längesen
Dag 20 - Dig själv som lyckligaste
Dag 21 - Den du senast fick sms av
Dag 22 - Den du alltid har roligt med
Dag 23 - Den du alltid kommer att älska

torsdag 15 september 2011

Hungerdagen

Rasmus fick en lapp med hem från skolan att de ska delta i hungerdagen, jag bara ryste, inga bra vibbar. Jag minns hur vi uppmärksamma hungers dagen i lågstadiet i Lemland, vi fick någe som likna gröt, men smaka blää... vi fick bara ett knäckebröd till och vatten ingen mjölk. Lärarna sa att vi måste tänka på dem som svalt i världen. Vissa kanske inte ens får majs välling eller vatten. Inte brydde man sig om det då.
I dag kan jag nog tycka att det är helt ok, att skolorna uppmärksammar det hela. I Vikingaåsen så samlar dom in pengar. Det är helt frivilligt.

I affärerna står det folk med bössor och samlar in pengar till Röda Korset. Så det är inte bara skolorna som uppmärksammar hungerdagen.

Bilden är från rödakorset. Där kan man bidrag med en slant om man vill.

Nej nu ska jag göra något vettigt än att sitta framför denna tom burk. :)

Ha det!!

//Rimza

torsdag 8 september 2011

vet int...

jaha ja! Snart är denna vecka till ända. :/
Var till stan i går och köpte nya skor till Rasmus. Han behövde nya, de gamla va slitna och han fick ont i fötterna av de. Så då tog jag mig i kragen och for och köpte nya skor. Han har dessutom hålfotsinlägg. För att han går så mycke på TÅ. Man säger och jag känner mig som en höns mamma. blää...

Rasmus kan ju gå på hälen också men han "vill" inte. Han har en fix idé helt enkelt. :/

Nee nu ska jag gå å göra nått vettigt borde gå till kommun men ja.. orken finns lixom int... :/

Ha en fin dag alla! Fast det är mer grått i da igen!

//Rimza


tisdag 30 augusti 2011

kankske turen vänder nu!

ja e så glaa!! Tack skära vän som gav mig ett nr! Ett nr till ett JOBB!! ååå :)

så gla ja e!! Nee nu ska ja hitta på nått innan d e dags att fara å hämta Rasmus!!

PUUUUSSSSS!!

//Rimza

måndag 29 augusti 2011

städar....




Passar på att städa lite nu när Rasmus e i skolan! :) Men tog en paus och skriver lite här.

Tänkte berätta va som har hänt i helgen. I egentligen inget alls förutom att gulle slog personligt rekord! Han fick 19 poäng i lördagens folkrace, mycke folk var d! Många som undra va som hade hänt me bilen. ha ha... NYA däck!! :D Tack Mange. L! <3

Var och titta lite på ett hus här i jomala. Var säger jag inte. ;) Ska ta kontakt med mäklaren och se om man kan komma å se på huset. Det är bara att flytta in. jeeiii, men kostar 165000... ghaaa... banken ger garanterat inte de pengarna. :( om ja int hittar ett jobb. har sökt ett! hoppas att jag får det så man kommer från denna lgh. :/

Orka bry sig. för vi vkulle vilja ha en hund men d får vi int ha. och denna lgh e så sliten så den sku behöva lite ny färg. Taket skulle behöva bytas men inget ha hänt, ble lovad i juni så sku d bli byte men icke. morr

Nee nu ska ja gå å diska klart! ha d så hörs vi!!

många kramar!!

//Rimza

söndag 21 augusti 2011

båtar!

va och tittade på Shoot Out 2011 i lördas. Vilket var helt ok att fara å titta på. Fast de fick flytta banan som Formel-1 båten sku köra till andra sidan Slemern. :/ det var nog ganska mycke publik. :)

lite bilder nu då... :D



















//Rimza

lördag 20 augusti 2011

1:an


Så nu har Rasmus börjat ettan. Allt har gått bra. :)
Lite över mina förväntningar vilket är ju bra. :)

Va händer annars då? Nå int så mycket. Funderar mycket på om man ska hoppa av skolan och börja jobba ist. Har tröttnat på skolan. Duktigt, vill ha pengar så man kan unna sig nått ibland. Vi har ju saker som måste rustas upp på stugan. Som int e så speciellt billiga. Jag åter kommer senare va vi ska göra. :)
Det är inget farligt bara att vi ska se vad som måst göras nu och vad som kan vänta tills i vår. Måste ju prata me C också ju. :)

Nej nu ska jag gå.

ha d!

//Rimza


tisdag 16 augusti 2011

Vilken dag!


Var till stan i går. Skulle fixa lite. När vi skulle gå till MI-Data med min telefon så höll Ronny på att bli överskörd av en MOPED! Snacka om att man ble små skraj. När man tänker efter så kunde det ha gott illa. För jag och linda höll Rasmus i handen, tänk om han hade hållit Ronny i handen istället. Vill inte tänka på vad som hade hänt då. :( ujuj

Vi måste till labben i morgon med Rasmus. Dax för hans årliga prover. Han gillar det inte men va gör man? Han måste ju ta dem så hans läkare vet hur d e med han. I fall man måste öka dosen eller nä. :/

Men nu blir d sängen så man orkar med allt i morgon. Ska ju fixa naglarna å så ska vi till Skolan på möte med Rasmus nya assistent. :) nice nice

Go natt alla mina vänner!!

//Rimza

tisdag 9 augusti 2011

Beställning


Nu har man beställt en ny matta, gardiner och sängkläder från Cellbes.


Så ser de ut. :) Han har själv valt så.

Va händer annars då? Nå Linda och Johan kommer till oss på midda i da.

Nej nu måst jag gå å städa!

//Rimza


söndag 31 juli 2011

Del mål 1

Nu har jag nått mitt första del mål 1. JAAA!! Så skönt!!

Annars så händer det int så mycket i mitt liv. Jobbar och sliter. :)

Ha det fint.

//Rimza

onsdag 20 juli 2011

onsdag

Så va man ledig en sväng igen då. :)

det händer nog inte så mycket i mitt liv, d e jobb, jobb och jobb... men det kommer pängar!! :)

I dag ska jag till Mickiz på kaffe. Ska bli underbart att få träffa henne igen. :) Nog fast vi träffades i lördas. Ha ha... ojoj, vilken helg... TACK alla men jag ber nog om ursäkt för att jag fräste. Jag var duktigt trött och sliten där kl 1 på natten dessutom så har hamnade vi ut till ECKERÖ!! Nå väl.. det gick ju fint iaf. Men det susade i öronen på Söndan sen när man sku fara på jobb. :) Bilen hade lite väl skrååål i sig men men...

Sen ska jag till banken och fixa lite där. :)

Nej nu ska ja ti stan...

ha en fin onsdag...

//Rimza

tisdag 12 juli 2011

Ledig...

He he... Så va man lite ledig nu då. :)

Va händer annars då i mitt liv? Inget egenteligen. Allt flyter på som vanligt. :)

Rasmus ska börja simskolan snart, hoppas att han tar några märken. :) Gör nog inget om han inte tar märken bara han lär sig simma. Vi fick ju nya skor åt han, gissa, han går ändå på TÅ! GHAA man säger att han ska gå på HELA foten men icke. Fattar int varför han inte går på hela foten. Nå vi får väl se va som händer.

I helgen så ska han följa me mormor och morfar till Sverige. Han kommer tycka att d e bra! Va ska man annars skriva om då?

Ne nu ska jag sluta! Sängen kallar!

Go natt go vänner

//Rimza

lördag 2 juli 2011

nu funderas det...


Efter att ha kollat på ett hus, så ble ja kär. ojoj... Vilket läge. MEN fel kommun. Finström, fast vi vill nog ha i Jomala men det finns int någe hit.

Det som vi hitta så kosta ca 50 000 €. Int så dyrt men det behövs renoveras. Byggt 1950 (tror ja) Rött med vita knutar... lovley

Finns mer på adressen http://www.lyyskikonsult.ax/node/127

KÄR!! Måste bara hitta ett jobb nu då... :)
Lättare sagt än gjort. Men ja hitta ett jobb som jag ska prova att söka. Men knappast att man får det men söker man det int så får man ju inget heller.

Nej nu ska jag fixa lite innan det blir sängen!

Go natt!!

fredag 1 juli 2011

Sex snart sju


Vart har åren gått?? Tyckte ju just att man hade en baby och nu helt plötsligt hade denna lilla baby blivit 7! Ojoj, nu blev man ju gammal.. :P

Va händer annars då? Nå int så mycket. Ska väl ti stan och fixa lite presenter ti Rasmus. Det som kanske är på G är att jag funderar på om man sku byta blogg, men jag vet inte. :/

Måste väl till Vikingaåsen och se var Rasmus ska gå någonstans. Han ska gå i 1b. :)

Nej nu ska vi dra oss mot stan och fixa lite. :) Ha det gött... :)

//Rimza

torsdag 30 juni 2011

Varm dag!!


I dag har det varit VARMT!! Lite för varmt om man frågar mig. Men jag ska inte klaga ja va ju LEDIG!! :) Så dagen har spenderats med att tvätta kläder dessutom så har jag varit med Petra, det va trevligt som vanligt :) måste ses oftare tycker jag! :)

Sen for vi och simma till nabben. Rasmus var jätte duktig och försökte simma lite. Mer övning så kan han snart simma. Dessutom så ska han gå i simskolan i Lemland i sommar. :)

Nu vet jag inge mer så jag säger Go natt!!

tisdag 21 juni 2011

söndag 19 juni 2011

En mulen söndag!!

Håhå... Söndag i dag då. En mulen sådan. Å ja e LEDIG! Ghaa... Vill ha SOL. Men men man kan väl int få allt här i världen heller.

Nåja man kan ju leva med det å. :) I morgon blir det jobb som gäller. När man jobbar så uppskattar man varje ledig dag som man har. :) Fast jag har varit ledig ganska mycket nu i vinter så är det rätt så skönt med några lediga dagar. :)

Va händer i da då? Nå int så mycke tror jag. Ska väl ut till lemström en sväng kan jag tro. Ronny har väl några nya buglor på bilen sen igår som måste ut. :) Det var ju folkrace i går. Det hände ganska mycket igår på banan. 4-5 som snurra runt, en som hamna å "plocka" blommor. ha ha... Dom lekte off road. :D

Bilder kommer sen på hemsidan!! www.alandsfolkrace.ax

Nej nu får ni ha det!!

Puss å kram

//Rimza

tisdag 14 juni 2011

Tisdag




Just så, Så har halva juni gått snart då... -.-

Å va ha ja gjort då? Inget, nåja, vi va i Lemström HELA förra veckan. Min lille bror Ulf med familj va hem. det va riktigt kul. =)

Så ha ja börjat jobba. E på sveagården i köket och lagar mat till pensionärer och dagis. Riktigt skoj.

Det har öppnat en ny affär, S-Market (varuboden) =) Va dit i går å handla. Billigt va d. Men Kantarellen tycker ja ha blivit rörig, efter deras om byggnader. :/

Nej, nu vet jag inte va ja ska skriva om. Det blir att laga rabarberpaj lite senare i kväll tror ja. =)

Så ha det så bra nu!!

//Rimza

fredag 10 juni 2011

Fredag

så va det freda IGEN!! Hmm, tiden går för fort nu! Jag vill stiga av... (om d nu går att göra d) ;-)

Så va min "semester" snart slut. Börjar jobba på månda. Ska bli riktigt kul att få lite mer pängar på kontot. :) Dom behövs verkligen. Ska också börja skriva min uppsats så den blir klar och kan skickas in till min eng lärare. =)

Just nu så är min lille bror hit till våran vackra ö.

Nej nu ska jag börja gå. Rasmus ska till dagis, han har eg. bara TVÅ veckor kvar på dagis sen får han va me moster Linda å Johan. :)

Ha det!!

//Rimza

lördag 4 juni 2011

Dodge med Hemi motor i... :)


Ronny vill ha en. =) Den är snygg!!


Stridsyxan....


Hmmm funderar på om man skulle "sluta fred" men jag vet int. DU värkar inte villa det så då får det vara. Rätta mig om jag har fel. DU vet nog vem jag menar.

Funderar på också va e d för en vänner jag har? Kan man lita på nån?? Vem kan jag prata med om MINA bekymmer?? Utan att man får höra det bakom ens rygg?? Orkar inte mer snart, orkar inte höra ååå det är såååå synd om mig... MEN jag DÅ!! Får jag aldrig vara ledsen, arg eller små deppi?? Nej då ska man vara stark och få höra att "ja men du har ju familj, hur kan du vara deppi?" Du borde vara lycklig och så". Jag blir så trött på sånt... :/

Jag har å jobbiga tider, tro det lr ej men det är sant. Just nu så mår jag bättre men jag funderar mycket på vilka vänner jag kan prata med (okej jag har kanske två lr tre som jag kan prata med).

Men men... nu får det vara slut deppat på bloggen... Och om nån tog illa vid så säger jag jaha, men då kanske du sku tänka om lite...

Ha en fin lörda....

//Rimza

söndag 29 maj 2011

Söndag ^^

Så va denna vecka snart slut. Vart far dessa veckor? Snart har vi Juni här och då kommer lille bror med familj hit. KUL!!

Håller på och fixar bilderna till hemsidan just nu. Men det gåååååååååårrrrrrrrrrrrr så jävla låååååååååååångsamt just nu!! gaahh...

Men det går nog fortare än att jag ska sitta och göra det bild för bild. Jag gör det på automatik. Mycket effektivare nog. ^^

Nu har jag fått alla bilder + resultatet ute så nu kan man gå å sova!

Gonatt alla!

//Rimza

onsdag 25 maj 2011

Snart lördag!

Längtar till lörda!! Jepp d gör jag. FOLKRACE FOLKRACE!!

Underbara sport, jag vill å börja köra. Men det finns inga grejer ifa jag kör sönder nått och gulle kör me. =/

Nåväl. Man kan ju alltid trösta sig med att man får vara å se på folkrace när det körs. Man har ju hand om hemsidan. Jag har (nästan) byggt upp den från grunden. Lite hjälp har jag tagit från olika mallar mm.

Va ha hänt annars då? Nå jag har varit hos Maria och fixat startlistan. Så nu vet jag hur listan ser ur. Men jag minns den int. Vet iaf att det är 22 seniorer och 6(!) juniorer. Juniorerna får inte så himla roligt på lörda när de är bara 6! För i varje heat så är det 6 bilar som startar!

Nu ska jag fixa lite här hemma så som diska!

Ha det gött alla!!

//Rimza

fredag 20 maj 2011

Mot sockret...


Jaha ja... Nu har det gått en månad sen jag sist köpte en godis påse.. heja mej!! =)

Jag har nog haft lite socker behov ännu men det är inget jag inte klarar av. =) Små äter inte mer som förut utan försöker faktiskt äta på bestämda tider. =) Just nu har vi en liten paus i vår diet, men nya tag om en vecka. Jag måste iaf ta nya hårda tag sen. Kanske man börjar gå ner sen. =)

Det som är ett STORT + är att jag kan gå förbi godis hyllan UTAN att KÖPA godis!! Okej, en eller två glassar har väl slunkit ner under maj månad men det har ju varit så VARMT!! Jag ska laga LCHF glass snart bara jag får lite pengar!! =)

Bilden är från en sajt som före språkar en inget socker diet. =) (http://www.viktminskning.dk/Inget-socker-dieten.php) gå in och kolla!! Men tycker du om sötsaker så kan den vara svår!! =)

Älskar min lilla skrutis

//Rimza

torsdag 19 maj 2011

Avslutning på dagis =)

Tänkte berätta att i kväll så ska vi till dagiset på "avslutning". =) Rasmus har väl en månad kvar cirkus. =)

Va ha annars hänt då? nå inget, va till Humlan i dag rasmus fritis. =)

Nej nu måste jag fixa mig!! kanske det kommer några bilder hit sen! =)

Ha de!!

//Rimza

måndag 16 maj 2011

Kul!!

börjar kännas nu att byxor och linnen börjar bli STORA!! Och sånt är ju alltid kul.

Va ha hänt i da då?? Nå inget egentligen. Det ända som jag har gjort i da va tvätta lite kläder. Vi har varit till Farmor på kaffe i da å och så såg vi på YLE 2 när Tarja Hallonen tacka de finska lejonen. Man har lite svårt att smälta att dom van mot ärkerivalen SVERIGE med 6-1... =)

Det är inte ofta finland vinner. =) Jag tycker att bor man på Åland så hejar man på finland (om man inte är inflyttad) men den här debatten som pågår just nu på FB. Att hur man kan ha en profil bild som föreställer finska flaggan eller finska vapnet. Jag tycker det är löjligt. Bara för att vissa på fastlandet rösta på sannfinländarna, men jag tror ändå att det hade inte blivit annorlunda om alla på våran lilla ö hade röstat. För det är ju majoriteten som får säga hur det blir.

Jag kan säga att jag röstade INTE! Just därför att min röst hade inte gjort någon skillnad. Jag hade nog röstat på Elisabeth Renh. Men en röst i det stora hela är en klen tröst. Så snälla sluta gnälla. Lejonen är värda GULD. Jag som halv ålänning (mamma från Pojo, pappa från Lemland) är stolt finne. Eftersom ÅLAND tillhör FINLAND. Jag har dessutom bott nästan två år av mitt liv i Finland (karis och Vasa). De va de BÄSTA åren i mitt liv. =)

Nu ska jag ta mig en finsk sommar soppa!! (om ni nu vet va d e)

//Rimza

söndag 15 maj 2011

FINLAND-SVERIGE


oj oj... nu har jag snart inga naglar kvar. SPÄNNANDE.

HÅLL HÅLL... :)

Matchen slutade 6-1 till...... FINLAND!!

Så jävla lycklig.

Saknar ord... :)

vänner

varför ska JAG anstränga mig när ingen anstränger sig för mig.

varför ska JAG hjälpa folk när ingen hjälper mig.

varför ska JAG finnas för andra när dom inte finns här för mig.

varför ska JAG alltid vara snäll mot alla när alla bara låsas vara snälla mot mig.

Jag bara frågar... :/

närmare och närmare.... :)


Söndag i da då, det betyder vägning. Har gått ner ett kilo till... :) Jag är så jävla glad!!

Men jag tror mig veta varför jag inte går ner mer, jag äter för lite FETT!! Trodde aldrig att det var så, men sen läste jag nånstans att vissa måste äta mer fett. Det var en person som måste sätta fett i kaffet för att det skulle funka... :) Så jag tänker göra det samma (dock inte sätta fett i kaffet) men äta mer fett över lag!

Ronny han steg på vågen igår och då stanna den på 88 kg, han har gått ner från 95. Duktiga han.

Va händer annars då? Nå vi ska till Lemström lite senare och fixa Ronnys folkracebilar. Själv vet jag inte än va jag ska göra. Jag är pussel sugen så jag får se lite vad jag hittar på... :)

Nå ni får ha en fin dag alla... :)

Puss

//Rimza

hå ja ja....




Oj oj, mitt liv är jäkligt kul att leva med just nu!! *asg*

Sitter me en grogg och ser på en skruvad film på tv:n. Va tidigare till Nela, hade glömt mina KK:ns dit... Ups... ;)

Ska berätta nån da va d e... :) NEJ det är inte pojkar, men de är fräscha och färska... ;)

nu har ni nått att fundera över... :D

Ha en fin natt!!

Puss och Kram

//Rimza

torsdag 12 maj 2011

Ishocky




Finland-Norge spelar just nu! 4-1 till FINLAND!! GÖÖTT... :)

Jag tippa ju vm på nyans hemsida (www.nyan.ax) det går åt helvete rent ut sagt! Har väl 19-20 poäng bara! hmpf... men det är kul att se att man har HELT FEL!! Fast jag gick på min magkänsla men ändå går det åt pipan... ja ja...

Mulet ute, åskan ha ja hört men det var en kort stund bara, den är väl i hammarland/eckerö å härjar!! :)

Nu ska jag fortsätta se på hockyn!! HA det!!




//Rimza

hmmm....

Jaha ja... Snart var det helg igen då!! =)

Tiden går otroligt fort nu! Jag tror jag fastnade runt månadsskiftet April/Maj. ha ha.... hänger inte med alls... :/

Va händer annars då? Nå inget alls, har små tråkigt! Lyssnar på bra musik. Fixar lite städ musik åt mig!! =)

Funderar fortfarande vad man ska göra i höst jag har ju ett år kvar på högskolan men jaaa... vet inte!! :/ Mycket funderingar nu! Mycke man skulle vilja ha. Men inte kan få just nu iaf!

Nej nu ska jag fixa lite!!

Vi höres och synes!!

//Rimza

måndag 9 maj 2011

Artister för tolerans och öppenhet - Vår tid - Vårt Land (Music Video)



Min nya favvo låt!! =)

Lite bilder...


Fotar du mig??


En liten fågel


Örn som ser på Folkrace, dom va 2 st!!
Men jag skulle vilja ha ett bättre objektiv om jag ska få bättre bild...

Förvirrad!!


Hur ska DU ha det? Ska det vara så JÄVLA (ursäkta) svårt att hälsa när din flickvän är med? Eller är du under toffeln?? Jag bryr mig inte men jag blir förvirrad... För de finns dem som säger att du vill vara min vän men när du beter dig som ett arsle rent ut sagt!!

Nog för att jag är stor på mig, men det bara för att JÄVLAS rent ut sagt!! Jag älskar att jävlas med folk. Du kan fråga vem som helst...

MEN jag försöker inte vara STÖRST, BÄST eller någesånt, jag försöker bara vara Rimza. Men du ska leka bäst och vet mest och du tror att du är nått!! VÄX UPP SNÄLLA!!

Måste bara få skriva det!! Säger du rent ut hur DU vill ha det så kanske jag ändrar mig. Men just nu så är det nog BITCHEN Rimza som kommer härska!! *elak jag vet*

Kom på en sak, Om du tycker jag är elak, då ha du inte träffat min mamma.... :)

Ha en skön måndag!!

tre veckor kvar...

BARA 3 veckor kvar... =)



Sitter på lektion... AS-400. Små tråkigt men det går. 3 sp är den så inte så ansträngande. Måste få ihop lite sp(studiepoäng). Men det borde inte vara så svårt men men... Ska försöka vara duktig studera i sommar när man jobbar lite mindre än va man ha gjort tidigare. =)


Börjar jobba snart så jag måste fara och skriva på kontraktet för sommaren! Ska bli så himmlades kul att börja jobba igen! Men som sagt vad så är det rätt skönt att jobba lite mindre än va man ha gjort tidigare.


Va händer annars i mitt liv då? Inte så jäkla mycket. Folkrace säsongen har ju börjat nu så. Det tar ju upp lite av min lediga tid. Men annars så händer det inte så mycket.


Nej nu ska jag försöka vara lite allert, så man hänger med!!

Ha det gött!!

//Rimza

söndag 8 maj 2011

Ideer....


Hmm... Eftersom jag har funderat lite på va jag vill jobba med så kom jag på att jag vill nog jobba med mycke folk runt mig och att få planera lite. Typ service, då kom jag och tänka på att ÅHRS (Ålands Hotell- och Restaurang skola) har en utbildning som är ett år och heter Hotell- och konferens personal, så nu har jag siktet inne på den.

Efter som jag har "tröttnat" på Högskolan, inget fel på skolan bara att jag tycker att det är lite svårt just nu. Därför har jag funderat på det. Jag har ju kock grund så det är inte så långt hopp... kanske att man får jobba inom det. För jag vill jobba, jag vill kunna unna mig lite. =)

Nej nu blir det sängen!! Go natt!!

//Rimza

Min underbara sambo Ronnte!! Älskar han massor!!

Mot målet...


Steg på vågen i dag! Oj, va glad man blev!! -2kg och -2cm i midjan!! Nu börjar det hända saker!! =)

Morsdag i dag då. Jag fick en toalettväska av Rasmus som han har ritat på dagis. Jätte fin. Värmer en mors hjärta. Rasmus har ju inte varit den där som ha ritat förut men nu ha det vaknat till liv.

Vi var till en ortoped också nu i veckan, eftersom Rasmus går på tå så ville hans läkare att vi skulle ha en sandal som gör att han går på HELA foten. Men jag tycker sånt är onödigt för det växer bort!! Vi har ju sånt nog i släkten och alla går nog på hela foten i vuxen ålder. Man orkar inte nåjsa och nåjsa att gå ner på HELA foten. Så nu ska vi få en ny skor och ett inlägg!

Nu ska jag fixa lite bilder till hemsidan! Ha det gött!!

//Rimza

fredag 6 maj 2011

freda

Jaaa... snart är det lörda!! Har längtat som bessat!! =)

detta blir ett kort inlägg eftersom jag väntar på pappa. Vi ska fara å handla sen blir det ut till Lemström å chilla me mamma å dom!! härligt!!


FOLKRACE i morgon!! SNÄLLA GÖR SÅ DENNA DAG GÅR FORT!!!

//RIMZA

måndag 2 maj 2011

Trevlig 2 maj...

Jaha ja så va denna måndag snart till ända... Ska just fixa lite midda men sen blir det full rulle... Ska ju försöka sig på träning ikväll.. var ett tag sen man va men men...

Träffa Ika ida på stan. Trevligt, vi fika på bagarstugan och prata bort nästan två timmar!! Härligt... Det är inte så ofta som vi träffas men när vi väl gör det så känns det som vi aldrig har varit ifrån varandra! =)

Det vore kul om HELA gänget från KHS sku träffas... Ojoj... Vi sku bli många då... ha ha... men det var de 3 bästa åren i mitt skolliv. =) Men alla e ju på olika håll på denna ö. Vissa av oss har ju gift sig och skaffat barn. Ta de medsig!! tihi...

Va ha jag annars gjort i da då? Nå int så mycket var i skolan. Lämnat in en rapport. Dessutom har jag ringt till Allbygg och satt upp oss på deras lista. Lät nog int helt fel men vi får se. Ropa int hej än... SNÄLLA. Men vi vill flytta SNART!! Får i nervera... Nå ja det tar vi en annan gång.

Nu ska jag laga tacopaj!

Ha en fin måndag!!

//Rimza

söndag 1 maj 2011

folkrace video hjalle och heavy



Snart börjar folkrace säsongen så jag tänkte bjuda på denna fiiina låt. Längtar som s***n... ha ha... Damm, grus smak i kaffet, goa vänner och man får vara UTE i det fina (nåja) vädret. Vi har nått som kallas "åländskt folkrace väder"! Nämligen REGN!! Det brukar aldrig slå fel. Det regnar oftast när det är folkrace hit.

det kommer väl några svenskar också nu till premiären.... OCH det är riktigt kul att dom hittar hit. För våran bana är BÄST... SKRYTER liite.. =)

Det är första maj i da så det blir kanske att fara på marknaden å se va som finns där... annars så händer d nog int så mycket i dag! Ronny gulle ska väl fixa bilen så han kan tävla på lörda (7 Maj).

Va ha jag annars i mitt huvud??

Nå har en deadline i morgon som ska bli klar, dessutom har jag väl en deadline tills ikväll också men det är två lättare projekt!! (hoppas jag)

Nej nu ska jag fixa lite här hemma!! Ha det GÖTT!!

//Rimza